×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

رسیدگی به ۲۱۰ پرونده فاقد پروانه ساختمانی مربوط به منطقه ۲۲

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عباسی در حاشیه برگزاری چهل و ششمین جلسه شورای شهر تهران در خصوص پرونده‌های فاقد پروانه ساختمانی منطقه ۲۲ گفت: امروز ۲۱۰ پرونده برای منطقه ۲۲ رسیدگی شد و توافقاتی که فاقد پروانه ساختمانی بودند به دلیل اینکه در ضوابط طرح تفصیلی آنجا تغییراتی ایجاد شده بود، پروانه ساختمانی به آن‌ها اختصاص پیدا نکرده بود.

رئیس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای اسلامی شهر خاطرنشان کرد: در این مصوبه که تمدید مصوبه قبلی با برخی تبصره‌هایی بود که به آن اضافه شد، مقرر شد که این ۲۱۰ پرونده پس از رسیدگی توسط کارگروه‌های مربوطه برای آن‌ها پروانه صادر شود.

وی با بیان اینکه عوارض ساختمانی شامل عوارضی است که مربوط به اجرای پروژه ساختمانی می‌شود، اظهار کرد: در نتیجه عوارض یک موضوع مجزایی از آن توافق در خصوص ۷۰ درصد زمین هااست. آن دست از پروانه‌هایی که حقوق تثبیت شده دارند و در شهرداری مراحل آن پیش رفته و پرداخت‌هایشان به‌طور کامل انجام شده، قرار شد که اگر در کارگروه مربوطه با موارد اینچنینی مواجه شدند، مجدداً از شورا استعلام بگیرند و در خصوص آن‌ها تعیین تکلیف شود.

عباسی اظهار کرد: برای عموم پروژه‌ها در آنجا به‌عنوان ۲۱۰ پروژه‌ای که لیست و معرفی شد، پیش‌بینی این است که با رسیدگی کارگروه و به‌روزرسانی عوارض، وصول عوارض صورت پذیرد.

رئیس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای اسلامی شهر عنوان کرد: پیشنهاد ما این بود که این درآمد در منطقه ۲۲ هزینه شود؛ چرا که در منطقه ۲۲ کمبود سرانه‌ها فاحش است و افزایش جمعیت‌پذیری در سنوات آتی برای ما قابل پیش‌بینی است، به همین دلیل اصرار کمیسیون بر این بود که این درآمد حاصله در خود منطقه ۲۲ مصرف شود؛ اما رویکرد شورا این بود که با اولویت منطقه ۲۲ گنجانده شود.

وی در پایان گفت: پیش‌بینی ما رقمی در حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد در خصوص این موضوع است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.