×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

سفر وزیر کشور به اردبیل برای بررسی مشکلات ناشی از بارش برف سنگین/ وحیدی: باید اندوخته ها و تجربه هایمان را در کنترل بحران های طبیعی کشور ارتقا بخشیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر احمد وحیدی سپس در جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی  عملیات بحران استان اردبیل با بیان اینکه مدیریت موفقی را از سوی مسئولان استانی در بارش سنگین برف شاهد بودیم؛ گفت: با همت همه دستگاهها هیچ مشکلی در خصوص قطعی برق، آب و گاز در استان اردبیل نداشتیم.
 
وی با بیان اینکه باید بهترین استفاده ممکن را از نزولات آسمانی اخیر در کشور داشته باشیم؛ تصریح کرد: واقع امر این است که مساله بی آبی در کشور به دلیل خشکسالی های اخیر وجود داشت و از این جهت بارش های سنگین برف و باران در کشور امید بخش است.
 
وزیر کشور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه با لطف و نظر خداوند، باران رحمت کشور را فرا گرفت؛ گفت: در شرایطی که برف و باران سنگین کشور را فرا گرفت؛ این نگرانی وجود داشت که برق، آب و گاز استان های برف زده قطع شود که با همت و روحیه جهادی، مساله به شکل موثری مدیریت شد.
 
وی با اظهار اینکه بارش اخیر سنگین برف در استان اردبیل در طی یک دهه اخیر بی سابقه بوده است؛ گفت: با تلاش های همه دستگاههای خدمات رسان از جمله عزیزان هلال احمر، نیروهای انتظامی، ارتش، سپاه، راهداری اورژانس استان و سایر دستگاهها، روند خدمات رسانی بدون مشکل انجام یافت.
 
وی در این خصوص گفت: در همین مدت برف سنگین در استان اردبیل غذای گرم تقدیم هم وطنان گرفتار در برف و کولاک سنگین شد و این نشان از روحیه مردمی و حضور در میدان خدمت عزیزان مسئول در استان دارد.
 
وزیر کشور در ادامه گفت: امروز به خاطر نقش مسئولانه همه دستگاهها همه راههای شهری و روستایی در استان باز است و خوشبختانه هیچ مشکلی در این حوزه وجود ندارد.
 
دکتر وحیدی با بیان اینکه در مواقع و شرایطی که دچار برف و باران سنگین هستیم، باید از مردم عزیز به شکل موثری کمک گرفته شود؛ گفت: انصافا همراهی خوبی را از سوی مردم در مدیریت برف سنگین در استان شاهد بودیم و باید این روحیه همدلی و همکاری همواره استمرار یابد.
 
وزیر کشور تصریح کرد: مدیریت موفق برف سنگین در استان اردبیل و سایر استان های کشور در نوع خود رزمایش و مانور هم است و  باید اندوخته ها و تجربه هایمان را در کنترل بحران های طبیعی کشور ارتقا بخشیم.
 
وی اضافه کرد: توزیع ۱۵ هزار تن نمک و ماسه اقدام بزرگی بود که در مدیریت برف سنگین شاهد بودیم.
 
دکتر وحیدی همچنین گفت: باید از تجربه ها و اقدامات به عنوان دستاوردی بزرگ برای انجام کارهای بزرگ و حل مشکلات مردم کمک گیریم.
 
وزیر کشور خاطر نشان کرد: توسعه و بالندگی استان در گرو همین همدلی و همکاری های نزدیک مردم با مسئولین است و باید این روند تداوم یابد.
 
وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نیازهای استان در حوزه ماشین آلات سنگین، آمبولانس های لازم و سایر احتیاجات استان مورد توجه است و اقدامات لازم در این خصوص صورت می گیرد.
 
وی در پایان گفت: باید همواره سطح آمادگی خوبی در کشور و به خصوص استان هایی که با بارش سنگین برف و باران مواجه هستند؛ وجود داشته باشد و اجازه ندهیم که باران رحمت الهی باعث ایجاد نگرانی برای مردم شود.س

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.