×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

حضور رئیس‌جمهور در روسیه نشان‌دهنده حرکت دیپلماسی بر مدار منافع ملی بود

به گزارش خبرنگار شهر، یکشنبه- ۳ بهمن ۱۴۰۰- چهل و دومین جلسه شورای شهر در غیاب مهدی چمران توسط پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران آغاز شد.  لازم به ذکر است؛ روز گذشته سخنگوی شورای شهر تهران از بستری شدن مهدی چمران در بیمارستان برای ادامه فرآیند درمانی خود خبر داده بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) گفت: شخصیت حضرت زهرا (س) کاملا منحصر به فرد است و از تولد تا شهادت ایشان همه رخدادهای زندگی ایشان پر از نکات تامل برانگیز است. 

سروری در ادامه درباره سفر رئیس جمهور به روسیه بیان کرد: با این سفر فصل جدیدی از دیپلماسی رقم خورد. دیپلماسی که به دنبال تحقق نه شرقی و نه غربی رقم خورد. منافع ملی هرجایی رقم می‌خورد، دیپلماسی هم باید آنجا حضور داشته باشد. 

او با تاکید بر اینکه معادله ملی باید براساس منافع ملی شکل گرفته و نباید آن را سیاسی کرد، افزود: وقتی مذاکره‌کننده‌های ما در اصل مذاکره هستند، می‌بینید وزیر خارجه ایران به چین و روسیه سفر می‌کند، یعنی به مذاکره‌کنندگان می‌گوید دست ما پر است. 

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ما با ابزارهای مختلف روی میز مذاکره بازی می‌کنیم و این اوج ذکاوت دیپلماسی است که کشور به خرج می‌دهد. 

سروری با اشاره به پیامدهای مثبت حضور رئیس جمهور در روسیه عنوان کرد: مشاهده کردیم حضور رئیس جمهور در روسیه چه پیامدهای مثبتی را برای اقتصاد کشور و مذاکره ایجاد کرد. نکته مهم این است که دیپلماسی باید بر مدار منافع ملی در گردش باشد و هم غرب و هم شرق باید بداند جمهوری اسلامی هر جایی که منافعش حکم کند، بر آن تمرکز خواهد کرد. 

او در پایان ضمن قدردانی از رئیس جمهور گفت: شاهد یک تحول در روابط دیپلماتیک هستیم. 

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.