شهر و روستا

اطلاق «شهید» برای ۱۶ آتش‌نشان حادثه پلاسکو

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی، شامگاه چهارشنبه در برنامه زنده «تشرف» شبکه اول سیما در حرم مطهر امام رضا (ع) و در جمع تعدادی از خانواده آتش‌نشانان حادثه پلاسکو، با اشاره به سالگرد حادثه پلاسکو و ایثار آتش‌نشانان افزود: در پی مکاتبه با مقام معظم رهبری، ایشان با اطلاق عنوان «در حکم شهید» برای ۱۶ آتش‌نشان فداکار این حادثه که جان خود را فدای دیگران کردند موافقت فرمودند و خانواده این آتش‌نشانان تحت پوشش و در خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه این شهدا در آخرین لحظات حدود ۱۵۰۰ نفر را نجات دادند، گفت: با پیگیری‌های شهرداری تهران و رئیس مجلس شورای اسلامی و با مکاتبه بنده، با موافقت و لطف مقام معظم رهبری این مطالبه و پرونده چند ساله به سرانجام رسید.

معاون رئیس جمهور با اشاره به برنامه «هم پای ملائک» به مناسبت روز بزرگداشت مادران و همسران شهدا، ادامه داد: در این همایش یکی از مادران شهدا تأکید کرد که نه پشیمان و نه خسته شده است. این سبک شهیدپروری است که والدین شهدا چند فرزند خود را فدا می‌کنند. در واقع رفتارها مبتنی بر باورها است و انسان چیزی را عمل می‌کند که به آن اعتقاد داشته باشد. باوری که والدین شهدا در اختیار فرزندان شهید خود قرار می‌دهند این است که این دنیا محل گذر است و باید سبک‌بال و سبک‌بار به سوی محضر الهی حرکت کرد.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: افرادی که در مسیر ایثار و شهادت گام بر می‌دارند در راه خدا قدم بر می‌دارند و با خدا معامله می‌کنند. ایثارگر کسی است که جان خود را برای دیگری به خطر می‌اندازد و چون عاشق خدا است بدون چشم داشت عاشق بندگان اوست. مردم قدردان ایثار هستند و همچنان در تشییع شهدا و یادواره‌های شهدا حضور حماسی دارند و از جمله می‌توان به بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال بهترین هدیه را شهادت قرار داده است، گفت: خداوند شهادت را نصیب کسانی می‌کند که به آنها علاقه دارد و شهادت بهترین، امن‌ترین و ساده‌ترین معبر است برای اینکه انسان را به خیر مطلق برساند. جامعه به شهدا و توجه آنها نیازمند است بنابراین باید به سراغ خانواده این عزیزان که در کنار ما هستند رفت و از وجود آنها بهره برد.

خروج از نسخه موبایل