×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

در ۲۰ سال گذشته چنین همدلی را برای توسعه حمل‌ونقل عمومی ندیده بودم

به گزارش خبرنگار شهر، مجتبی شفیعی معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران در بیست و هشتمین نشست تخصصی کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران که صبح امروز -سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰- برگزار شد، با بیان اینکه شرایطی که هم اکنون در آن قرار داریم، شرایط بی‌نظیری است، گفت: در این ۲۰ سال که در حوزه حمل‌ونقل فعالیت دارم، چنین شرایطی را به ذهن ندارم که این میزان همدلی و هماهنگی در این حوزه شکل گرفته باشد. 

معاون شهردار تهران اظهار امیدواری کرد که این نشست‌ها و کمیته‌ها سبب ایجاد هم‌افزایی بیشتر میان کلان‌شهرها باشد و بیان کرد: این هم‌افزایی برای تحقق اهداف اصلی است که همگی اعتقاد داریم این هدف، توسعه حمل و نقل عمومی است، چرا که مهم‌ترین موضوع مدیریت شهری و به تناسب مهم‌ترین دغدغه مردم دنیا در همه شهرها حمل‌ونقل و ترافیک است و امیدوارم در جهت بهبود شرایط زندگی شهروندان که متاثر از حمل‌ونقل و ترافیک است، کارهای مهمی انجام شود. 

حذف اعتبارات شهرداری‌ها در لایحه بودجه برخلاف عدالت اجتماعی است

احسان متولیان دبیرکل مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران در این نشست به لایحه بودجه ۱۴۰۱ کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون که فصل بررسی لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی است، مجمع شهرداران کلان‌شهرها در حال رایزنی برای تامین بودجه مورد نظر شهرداری‌های کشور است. 

او ادامه داد: متاسفانه به دلیل محدودیت‌هایی که دولت در تامین منابع مالی دارد، بسیاری از موارد بودجه‌ای شهرداری حذف شده است. 

متولیان از اعضای کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران درخواست کرد تا به از پتانسیل نمایندگان استانی برای اجحافی که در حق شهرداری‌ها می‌شود، استفاده کنند. 

دبیرکل مجمع کلان‌شهرهای ایران با بیان اینکه آقای رییسی با شعار عدالت اجتماعی روی کار آمده است، یکی از مباحث مهم عدالت اجتماعی را حمل‌ونقل عنوان کرد و گفت: اگر اعتبارات شهرداری‌ها به همین صورتی که در لایحه بودجه آورده شده، از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم تصویب شود، از عدالت اجتماعی غفلت می‌شود و بسیاری از شهرداری‌های کلانشهرها با دست خالی مشغول کار خواهند شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.