×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

۱۶۷ دهیاری در استان کرمانشاه تاسیس می شود

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور؛ علی قربانی با بیان خبر فوق افزود: در این ابلاغیه ذکر شده که پیشنهاد تاسیس دهیاری در تعدادی از روستاهای استان کرمانشاه با عنایت به ماده واحده قانون تاسیس دهیاریهای خودکفا (مصوب۱۳۷۷.۴.۱۴) و در صورتی که خارج از محدوده شهرهای همجوار باشند، بلامانع اعلام می گردد.
 
وی افزود: این دهیاری ها در روستاهای تابعه شهرستان های اسلام آبادغرب، پاوه، ثلاث باباجانی، جوانرود، دالاهو، روانسر، سرپل ذهاب، سنقر، صحنه، قصرشیرین، گیلان غرب، هرسین و کرمانشاه تاسیس می شوند.

قربانی ادامه داد: از استانداری کرمانشاه خواسته شده که طبق قوانین و مقررات مربوطه نسبت به تاسیس دهیاری در روستاهای مذکور اقدام و شروع به کار این دهیاری ها را به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اعلام نماید.
 
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور اضافه کرد: مجوزهای تاسیس دهیاری در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و دارای شورای اسلامی روستا در سایر استان ها با اولویت استان های مرزی در دست اقدام است و بزودی صادر می شود.

وی با بیان اینکه تعداد مجوزهای دهیاری‌ صادره برای استان کرمانشاه به یک هزار و ۸۵۳ رسید، گفت: تاکنون در سراسر کشور ۳۷ هزار و ۳۹۵ مجوز برای تاسیس دهیاری صادر شده است.
 
شایان ذکر است در صورتی که روستائی واجد شرایط جمعیتی برای تاسیس مجوز دهیاری باشد، شورای اسلامی روستا باید به نمایندگی از اهالی روستا برای این امر اعلام آمادگی نماید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.