×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

توضیحات رئیس شورای شهر درخصوص انتشار تصاویری درباره آتش گرفتن درختان در قلهک

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران یکشنبه- ۱۹ دی ۱۴۰۰- در سی و هشتمین جلسه شورا گفت: یادآوری می‌کنم ۱۷ دی روز کشف حجاب رضاخانی است و در تاریخ ما به عنوان روزی است که با همه مسائل شرعی، ملی و هویتی ما مخالفت شد و باب جدیدی را در تاریخ ما گشود. قیام‌ها و کشتارهایی که بعد از ۱۷ دی اتفاق افتاد را هم یادآوری می‌کنم. 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ۱۷ دی سالروز درگذشت جهان پهلوان تختی یکی از پهلوانان ملی و مردمی است که مقابل طاغوت ایستاد و در شرایط نابه‌سامانی جان سپرد و از خدا برای او غفران و رحمت الهی مسالت داریم. 

چمران با اشاره به سالروز حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی بیان کرد: شهادت هموطنان عزیزمان را تسلیت می‌گوییم و انشاءالله خداوند به خانواده آنها صبر عطا کند. سقوط هواپیما یکی از حوادث جان گدازی بود که در آن برهه حساس کشور رخ داد.

او عنوان کرد: امروز ۱۹ دی روز قیام مردم قم است و روز اعتراض به مقاله روزنامه اطلاعات که با دستور ساواک نوشت و در این مقاله به امام (ره) حمله کردند و مردم قم به پاخاستند و قیام کردند و شهید دادند؛ این روز روزی است که علیه ظلم برخواستند و یکی از روزهایی است که پایه گذار انقلاب اسلامی ما است. 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: امروز هم مقام معظم رهبری در ساعت ۱۰ برای همه مردم سخنرانی خواهند داشت که قطعا مورد استفاده و استقبال مردم قرار خواهد گرفت و این روز را بزرگ می داریم.

چمران ۱۹ دی سالروز درگذشت آقای هاشمی رفسنجانی را نیز تسلیت گفت. 

او در ادامه گفت: ۲۰ دی روز شهادت میرزا تقی‌خان امیرکبیر است. مردی که در دستگاه ناصرالدین شاه در مقابل ظلم آن زمان ایستاد و توانست در مدت کمتر از ۴ سال اصلاحات عمیقی را انجام دهد. انگلیسی‌ها نمی‌خواستند این اصلاحات انجام شود و می‌خواستند بر ایران مسلط باشند و امیرکبیر را به شهادت رساندند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن تشکر از مردم تهران برای حضور در روز تشییع پیکر شهیدان گمنام گفت: این اتفاق نشان داد که ملت ما نه تنها زنده است، بلکه راه شهدا را ارج می‌نهد و می‌پیماید. از شهرداری نیز در این زمینه و در برپایی غرفه‌ها که همراهی خوبی داشتند، تشکر می‌کنیم. 

چمران در ادامه با اشاره به انتشار تصاویری در فضای مجازی درباره آتش گرفتن درختان در منطقه قلهک گفت: در این تصاویر نشان می‌دهد که درخت‌هایی را در قلهک آتش می‌زنند. با شهردار منطقه ۳ آن را دنبال کردیم و با پلیس وارد شدند و متوجه شدند درختی نبود، بلکه سرشاخه‌های اضافی را آتش زده بودند و همسایگان با کمال دقت آن را سریع گزارش دادند و به موقع شهرداری در منطقه حاضر شد و مشخص شد که موضوع چیست.

او ادامه داد: گفتیم خودمان مسأله را بگوییم که مانند مسأله اتوبوس خوابی نشود که مسأله‌ای را که از چند سال پیش هم بوده ناگهان بزرگ نشان دهند، چرا که عده‌ای دنبال سوژه هستند تا مسائلی را بزرگ جلوه دهند و برای کوبیدن ملت و انقلاب و شرایط ویژه‌ای که هست استفاده کنند؛ در برخی از کشورها نیز مردم در برف و سرما زندگی می‌کنند و ما برای آن‌ها هم علاوه بر مردم خودمان ناراحت هستیم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.