شهر و روستا

موافق ساخت برج‌های بلند نیستم/برگزاری جلسات علمی و تخصصی در خصوص برج‌باغ‌ها

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران سه شنبه- ۱۴ دی ۱۴۰۰-  در حاشیه سی و هفتمین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره جلسه با اعضای شورای سابق شهر تهران درباره باغات تهران گفت: این جلسات برای این است که مساله برج باغ‌ها به صورت علمی و جدی بررسی شود. 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این جلسه با حضور اعضای شوراهای دوره قبل، اساتید دانشگاه و برخی کارشناسان برگزار شد، افزود: در این جلسه تمام نظرات گفته شد و این جلسات با حضور متخصصین شهرداری و وزارت جهاد کشاورزی ادامه خواهد داشت. در این جلسه نقاط قوت و ضعف بررسی شد و در حوزه برج باغ‌ها باید به یک نتیجه متعادل دست پیدا کنیم. 
او افزود: نباید خیلی سخت‌گیری در این حوزه صورت گیرد، هرچند که به هر میزان در حوزه قطع درختان سخت‌گیری کنیم خوب است و ما این کار را می‌کنیم. کاری نکنیم که درختان را به گونه‌ای قطع کنند و پروانه صادر نشود. امروز شاهد آن هستم که متاسفانه درختان قطع شدند و پروانه‌ای صادر نشد و همچنین به سرانه فضای سبز ما هم اضافه نشده است. 
چمران با تاکید براینکه ما به دنبال این هستیم که به میزان سرانه فضای سبز اضافه شود و درختی قطع نشود، گفت: ما با حفظ فضای سبز به دنبال این هستیم که مردم هم از آنچه نیاز دارند منتفع شوند نه اینکه آسیب ببینند و ضرر کنند. با طرحی که وجود دارد مردم آسیب خواهند دید. 
او با بیان اینکه با توجه به مسائل شهرسازی و سیستم جغرافیایی شهر موافق ساخت برج‌های بلند نیستم، عنوان کرد: باید دید آنجا که برج ساخته می‌شود، درخت وجود داشته است یا خیر. 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره طرح جمعیت‌ پذیری منطقه ۲۲ گفت: موضوع جمعیت پذیری یک طرح جامع و تفصیلی دارد که در دوره قبل بازنگری شده است؛ آن هم جذب جمعیت نباید بیش از حد باشد، چرا که موضوع آب، فاضلاب و کمبود فضا و … بسیار مهم است و در این منطقه آنچنان ساختمان و فروشگاه ساخته شده است که دچار کمبود فضای آموزشی شده است. 

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل