×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

شهردار تهران از پروژه‌های نیمه تمام منطقه ۲۲ بازدید کرد/ بررسی مشکل شبکه جمع‌آوری و تصفیه خانه‌های فاضلاب

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی در هفتمین برنامه از سلسله بازدید های هفتگی خود از مناطق پایتخت ، برای بررسی آخرین وضعیت طرح ها و پروژه های فرهنگی، عمرانی و به منظور بهبود سطح زندگی شهروندان به منطقه ۲۲رفت.

زیارت مزار شهدای گمنام و بازدید از موزه دانشگاه علامه طباطبایی 

شهردار تهران برنامه هفتمین پویش قرار خدمت خود در منطقه ۲۲ را با زیارت مزار شهدای دانشگاه علامه طباطبایی و ادای احترام به مقام شامخ این شهدا آغاز کرد. 

زاکانی سپس از بخش های مختلف موزه دانشگاه علامه طباطبایی دیدن کرد.

بازدید از پروژه هزار و یک شهر 

شهردار تهران در اولین بازدید خود از پروژه های منطقه از پروژه هزار و یک شهر در شمال بزرگراه شهیدخرازی بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت و مشکلات آن قرار گرفت.

بررسی وضعیت ساخت بیمارستان شریعتی۲

زاکانی پس از بازدید از پروژه هزار و یک شهر از پروژه بیمارستان شریعتی ۲ در منطقه ۲۲ بازدید کرد و از آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی  و مشکلات آن مطلع شد.
دراین بازدید یکی از مدیران پروژه توضیح داد که این بیمارستان در  ۳۰هکتار زمین در حال احداث است و  مصوبات شورای عالی شهرسازی و کمیسیون ماده پنج را دارد. در واقع فاز اول بیمارستان هزار تختخوابی شریعتی۲ که ادامه رسالت بیمارستان شریعتی را خواهد داشت، در حال انجام است.

بازدید از سایت (شهرک) مروارید شهر

شهردار پایتخت و همراهان در ادامه به سایت (شهرک) مروارید شهر رفتند. در این سایت ۷۰ هکتاری پکیج تعاونی مسکن چند نهاد و ارگان مختلف در ۶۰ بلوک طراحی شده و مشکل تامین سرانه های خدماتی دارد.
 «معابر و  شبکه جمع آوری آب های سطحی این شهرک ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد اما اعتباری که برای آن پرداخت شده بسیار اندک است و باعث کندی در روند اجرا شده است.در سایت مروارید شهر ۱۰ هزار واحد در حال شکل گیری است و  در آینده بیش از ۳۰ هزار نفر در این سایت سکونت خواهند داشت. از ۱۰ بلوک ۱۹۸ واحدی بهره برداری شده و هزار واحد نیز در حال حاضر  در آن سکونت دارند. ۳۱ بلوک در مرحله اسکلت بندی و ۷ بلوک در مرحله نازک کاری است. در بحث وضعیت معابر نیز معابر نیز هزار متر طول معبر پیرامونی آن اجرا شده و ۹ هزار متر طول آن باقیمانده است و پیشرفت فیزیکی و ریالی ۵ درصدی داشته است». اینها بخشی از توضیحاتی است که در این بازدید مطرح شد.

 بررسی چالش های وضعیت شبکه جمع آوری و تصفیه خانه های فاضلاب منطقه۲۲
زاکانی در بازدید بعدی خود از چالش های شبکه جمع آوری و تصفیه خانه های فاضلاب منطقه ۲۲ آگاهی یافت.
عدم پیشرفت و توسعه زیرساخت شبکه جمع آوری انتقال و تصفیه خانه های فاضلاب شهری همزمان و متناسب با افزایش جمعیت و ساخت و سازهای منطقه از یک سو و  استفاده از سیستم های غیراستاندارد و نامناسب دفع فاضلاب خصوصی مجتمع‌ها از سوی دیگر باعث ایجاد مشکلاتی در این منطقه شده است. بازبینی دفع و تصفیه فاضلاب مجتمع های در حال ساخت و جلوگیری از اضافه شدن سیستم فاضلاب این مجموعه ها به سیستم فعلی از مواردی است که در این بازدید توسط کارشناس طرح پیشنهاد شد.  
شهردار تهران نیز پس‌ از بررسی آخرین وضعیت فاضلاب و تصفیه خانه های آن در منطقه ۲۲ که مشکلات آن به  چند بخش دسته بندی شد، بر مشخص و تفکیک شدن  سهم دستگاه های مختلف و همچنین سهم شهرداری برای حل این مشکل تاکید و برای مذاکره با نهادهای مختلف در هیات دولت برای رفع هر چه سریع تر مشکلات اعلام آمادگی کرد.
در این بازدید  زاکانی همچنین  درخواست ها و درد دل های چند تن از همشهریان را شنید.

بازدید از تقاطع غیرهمسطح کاج- شهید همدانی
شهردار تهران پس از بررسی وضعیت تصفیه فاضلاب و مشکلات آن از پروژه تقاطع غیر همسطح کاج- شهید همدانی بازدید کرد. دراین پروژه تنها روگذر شهید همدانی احداث شده و نیمه کاره مانده است که با برآورد ۱۷ میلیارد تومانی تا کنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

احداث زیرگذر تقاطع بلوار کوهک با بزرگراه شهید همدانی
به گفته شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران این پروژه  از جمله پروژه هایی است که احداث آن می تواند مسافت و مسیر سفر برای شهروندان منطقه را بسیار کاهش دهد. اگر همه رمپ و لوپ ها و پروژه های اصلاح هندسی و تقاطعی منطقه ۲۲ انجام شود مسیر سفر و دسترسی شهروندان منطقه از ۱۹ کیلومتر به ۸.۵ کیلومتر کاهش پیدا می کند.
این پروژه تا کنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مشکل معارضین آن در حال مرتفع شدن است. طبق پیش بینی ها می توان خرداد سال ۱۴۰۱ را برای افتتاح آن متصور دانست.

* بازدید از دستاوردهای نخبگان منطقه ۲۲

زاکانی در ادامه راهی محل نشست با نخبگان منطقه ۲۲ شد و پیش از این نشست از برخی از دستاوردهای نخبگان منطقه ۲۲ از جمله پهپادهای کشاورزی که برای سم پاشی و بذر پاشی به کار می رود و سایر سازه های فضایی کامپوزیت دیدن کرد.

بازدید از تجهیزات گروه های دوام برای مواقع بحرانی نیز از دیگر برنامه های شهردار تهران پیش از نشست با نخبگان بود.

پس از دیدار با نخبگان، جلسه جمع بندی و ارزیابی نظارت ستادی مدیران ارشد شهرداری تهران برگزار می شود. 

در پایان زاکانی با حضور در منزل یکی از خانواده های شهید منطقه ۲۲ با آنها دیدار و گفتگوی صمیمانه ای خواهد داشت. 

گفتنی است به دلیل شیوع سویه جدید کرونا حضور در مسجد و دیدار مردمی شهردار تهران در این دوره از پویش قرار خدمت انجام نمی شود. 

در حال بروز رسانی…

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.