شهر و روستا

اجرای هفدهمین دوره از “طرح رصد” در منطقه ۱۸

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۸، طرح رصد با حضور رئیس و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در منطقه ۱۸ برگزار شد و پس از بازدید میدانی از وضعیت محله‌ها و پروژه‌های شهید بروجردی، شن چاله ها، بلوار ۴۵ متری بهار، محلات شاد آباد، شهید رجایی، ۱۷ شهریور، خلیج فارس، شهرک ولیعصر( عج) و یافت آباد، در نشست تخصصی با حضور شهردار و معاونین منطقه و جمعی از نخبگان و معتمدین محلی ادامه پیدا کرد.

محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در هفدهمین برنامه طرح رصد ضمن اشاره به ایام فاطمیه ( س) و یادواره سردار  شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: روش ، منش، رفتار و زندگی سردار دلها الگوی همدلی و خدمت به مردم و روحیه جهادی است.

او فعالیتهای نخبگان در زمینه های، قرآنی، حوزه معلولین و فعالیت های ورزشی منطقه ۱۸ را فرامنطقه ای خواند و برای گسترش و پیشرفت در این زمینه ها اعلام آمادگی کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در پایان در خصوص اصلاحیه بودجه پروژه شهید بروجردی دستور بررسی را صادر کرد.

میثم مظفر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز ضمن ابراز خشنودی برای حضور در میان مردم شریف منطقه گفت: منطقه ۱۸ یکی از مناطق کم برخوردار است، منطقه ای که در آن روزهای حساس و پیروزی بخش انقلاب و دفاع مقدس شاهد پیشتازی و جانفشانی مردم مدافع نظام و انقلاب بوده است که با توجه به عدالت در برنامه ریزی شهری توجه بیشتری به این مردم داشته باشیم و مصادیق را محقق کنیم.

او نیت خدمت به مردم را تبدیل دانش فنی به یک برنامه درست و صحیح دانست و افزود: اساسا طراحی شهری و توسعه شهری یک علم و یک دانش است که ما عجولانه نمی توانیم برای احداث ابنیه و پروژه های عمرانی و غیره بدون نگاه کلان، برنامه ریزی کامل و استراتژیک اقدام کنیم که در این میان با توجه کردن به ۲۰ درصد مسائل کلیدی منطقه هجده میتوان ۸۰ درصد بهبودی و اثر بخشی را بر اساس قانون پارتو ( قانون ۸۰/۲۰ )  برای منطقه به ارمغان بیاوریم.

مظفر در بخش دیگری از سخنان خود افزود: توان نگرش کامل در این طرح چه از لحاظ فکری و به لحاظ تجربی در وجود شهردار منطقه ۱۸ دیده میشود که فرصت خوب و اثر بخش برای مردم منطقه جنوب غرب تهران خواهد بود تا شاهد تحول ویژه در منطقه باشند.

احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران نیز ضمن تشکر در خصوص اجرای برنامه رصد گفت : با اجرای این طرح و نظارت پروژه ها از دیدگاه معتمدین و نخبگان محلی برای اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰و تدوین بودجه ۱۴۰۱ تدابیری اندیشیده خواهد شد.

صادقی منطقه ۱۸ را کم برخوردار ولی پر ظرفیت دانست و این ظرفیت را در مناطق تهران کم خواند و گفت : شورای اسلامی شهر تهران کمک و حمایت خواهد کرد تا در مسیر پیشرفت و تکمیل شدن پروژه های منطقه ۱۸ مانعی وجود نداشته باشد.

صلابت مردم شاخصه توسعه ماست

یعقوب هوشیار شهردار منطقه ۱۸ نیز ضمن تشکر از حاضرین، این طرح را ارزشمند دانست و درخصوص ظرفیت‌ها، نیازها و چالش‌های منطقه توضیحاتی را ارائه کرد.

او با اشاره به مصادیق افزایش بودجه عمرانی منطقه خاطر نشان کرد: شهرداری وظیفه دارد برای سهولت تردد اهالی منطقه ۱۸ و دسترسی بزرگراهی، پروژه های شهید بروجردی و بهار هرچه زودتر به اتمام رساند.

یعقوب هوشیار در خصوص زیباسازی شهری و تعویض ۲۳۵۰ مخزن در سطح منطقه، امتیاز دادن و تشویق شدن صاحبان زمین های رها شده برای دریافت عوارض در توافقات اراضی و کاهش زمان وصل شدن شبکه فاضلاب شهری در حوزه محیط زیست و نیز اشاره به صلابت مردم در شاخص توسعه که از اولویت ها و مسائل مهم منطقه است، افزایش سرانه‌های منطقه در زمینه های مختلف را درخواست کرد.

شهردار منطقه ۱۸ در ادامه با مطرح کردن طرح مسجد محوری و برنامه هایی از قبیل ورزش که سیاست و جهت محوری منطقه است، خواستار بیشتر شدن ردیف بودجه در این زمینه شد تا با مطالعه بیشتر برنامه های منطقه اثر بخشی و کارامدی بالاتری  برای مردم داشته باشد.

در ادامه این نشست حضور معتمدین و نخبگان محلی به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص چالش‌های اولویت دار و طرح دیدگاه تخصصی در زمینه مسائل شهری پرداختند.

جداره سازی شن چاله ها، تعویض و نو شدن ناوگان حمل و نقل ترافیک منطقه ، سامان دهی بازار آهن شاد اباد، فاضلاب شهری منطقه ۱۸، از جمله مهمترین  مشکلات  معتمدین محلات بود که توسط دبیر معتمدین  محلات به نمایندگی در این جلسه اعلام شد.

 

خروج از نسخه موبایل