شهر و روستا

نشست شهرداران کلان شهرها با وزیر کشور/ شهرداری ها با حضور فعال در مسائل اقتصادی، اجتماعی، شهری و کمک به تقویت فرآیند خدمات شهری به افزایش رضایتمندی عمومی کمک نمایند/شهرداری ها به عنوان نهادی عمومی و خدمات رسان باید به دوراز هر گونه فساد و رانت باشند

وزیر کشور با اشاره به جایگاه خطیر شهرداری ها در مدیریت شهرهای کشور، گفت: شهرداری ها باید با حضور فعال در مسائل اقتصادی، اجتماعی، شهری و کمک به تقویت فرآیند خدمات شهری برای شهروندان عزیز کشور به افزایش رضایتمندی عمومی جامعه کمک نمایند.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر احمد وحیدی که ۳۰ آذر ماه در نشست با شهرداران کلان شهرهای کشور سخن می گفت، با اشاره به اینکه مسئولیت شهرداری ها با توجه به ارتباطات و تعامل نزدیک با شهروندان بسیار مهم و اساسی است؛ گفت: رضایتمندی مردم از عملکرد و اقدامات شهرداری ها نقطه کلیدی است و باید سطح خدمات رسانی شهرداری به مردم عزیز  ایران  بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
 
دکتر وحیدی در ادامه صحبت های خود به ضرورت حضور فعالانه تر شهرداران کلان شهرها در موضوعات مختلف اقتصادی، اجتماعی اشاره کرد و گفت: در حوزه تنظیم بازار شهرداران می توانند با نظارت دقیق تر بر میادین میوه وتره بار نقش آفرینی مثمر ثمر داشته باشند.
 
وی در این خصوص گفت: یکی از چالش ها در میادین میوه و تره بار اخلال در فرآیند تولید به مصرف با توجه به حضور دلالان است که باید در این حوزه شهرداری ها با ورود به موقع امکان فعالیت دلالان را در این بخش از بازار ندهند.
 
موضوع آسیب های اجتماعی از دیگر محورهای مورد اشاره دکتر وحیدی در نشست با شهرداران کلان شهرهای کشور بود و در این خصوص گفت: شهرداری ها به عنوان دستگاه خدمات رسان می توانند نقشی محوری در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشند.
 
وی در این خصوص گفت: یکی از مهم ترین وجوه آسیب های اجتماعی مساله معتادان متجاهر است که در این خصوص ضرروت دارد شهرداری ها با تعیین مکان های مناسب، این چالش را در سطح عمومی شهرها مدیریت نمایند.
 
دکتر وحیدی در ادامه به موضوع توسعه حمل و نقل عمومی کلان شهرهای کشور اشاره داشت و گفت: گسترش حمل ونقل عمومی مهم ترین عامل در کاهش آلودگی شهرهای کشور است و برای همین باید توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی کشور با سرعت ادامه یابد.
 
وی در پایان با تاکید بر اینکه شهرداری ها به عنوان نهادی عمومی و خدمات رسان باید به دوراز هر گونه فساد و رانت باشند؛ گفت: این مهم در گرو اجرای درست برنامه های خدمات شهری و جلب رضایتمندی عمومی است.
 

خروج از نسخه موبایل