×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

انتقال تدریجی نمایشگاه های تهران به شهر آفتاب از سال آینده

به گزارش خبرنگار مهر، طرح «الزام شهرداری تهران به انتقال نمایشگاه بین المللی تهران به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب» در جلسه امروز شورای شهر بررسی شد.

در ابتدا جعفر تشکری هاشمی درباره این طرح گفت: شهرداری تهران موظف است در چارچوب قوانین، نسبت به حفظ آمادگی مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب اقدام کند و با همکاری دستگاه‌های ذی ربط نسبت به انتقال فعالیت‌های نمایشگاه‌های فعلی به نمایشگاه شهر آفتاب اقدام و از بردبار هرگونه نمایشگاه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران ممانعت کند.

سپس اصغر قائمی گفت: رئیس نمایشگاه بین المللی شهر تهران اخیراً اعلام کرده است که تصمیم گیری درباره برگزاری نمایشگاه در این مکان در حیطه اختیارات شورای شهر نیست و بیان این موضوع کار شایسته ای نیست.

چمران نیز در پاسخ به قائمی گفت: ایشان با بنده تماس گرفتند و قرار بر برگزاری یک جلسه مشترک شد.

محمد آقامیری نیز در این باره گفت: در مجموعه شهر آفتاب حدود ۱۰۰ هزار متر مربع فضای کم‌تری نسبت به نمایشگاه بین المللی داریم و امکان برگزاری چندین نمایشگاه در این مجموعه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تقویم نمایشگاهی سال آینده بسته شده است، افزود: برای نمایشگاه بین المللی سال ۱۴۰۱ بسیاری از شرکت کنندگان در نمایشگاه‌ها قرار داد خود را بسته‌اند و در صورت تصویب این طرح باید فرصتی به این افراد داده شود.

در ادامه ناصر امانی گفت: دولت در دوره گذشته قانون انتقال نمایشگاه‌ها را تصویب کرده اما این موضوع اجرایی نشده است. لذا باید دید که ضمانت اجرایی این مصوبه چیست. از سوی دیگر ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این مجموعه نیاز است اما سوال اینجاست که آیا ما توانایی تامین ۵ هزار میلیارد را داریم یا خیر.

امانی بیان کرد: با این شرایط وضعیت اجرایی شدن این طرح نامشخص است لذا درخواست دارم این طرح را به شکلی مصوب کنیم که کورسویی از امید برای اجرایی شدن آن وجود داشته باشد.

سپس نرگس معدنی پور نیز نسبت به نبود سند چشم انداز برای این نمایشگاه تذکر داد.

سپس تشکری هاشمی در پاسخ به تذکرات اعضا درباره این طرح گفت: برای تامین منابع مالی جهت تکمیل این مجموعه، قرار است از سرمایه گذاران بخش خصوصی استفاده کنیم.

امانی با اشاره بر یکی از بندهای این طرح مبنی بر لزوم تکمیل غرفه‌های این مجموعه نمایشگاهی تا پایان سال ۱۴۰۱ گفت: شهرداری امکان این امر را ندارد و این بند باید اصلاح شود.

در ادامه مهدی عباسی نسبت به نبود نمایندگان شهرداری در زمان بررسی این طرح در صحن شورا، تذکر داد.

در نهایت اعضای شورا رای به انتقال تدریجی نمایشگاه‌ها به مجموعه شهر آفتاب از سال آینده را دادند.

دلیل انتقال تدریجی نمایشگاه نیز بسته شدن تقویم میلادی بسیاری از نمایشگاه‌های خارجی و بین المللی است.

با درج این پیشنهاد نیز طرح مذکور با ۲۰ رای موافق تصویب شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.