×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

فعالیت ۲۰ کارگاه تولید حلوا پزی در روستای باب الحکم بردسکن

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، مدیر میراث فرهنگی بردسکن گفت: بی تردید حمایت از کارگاه‌های کوچک در روستا‌ها می‌تواند در توسعه اقتصادی منطقه تأثیر فراوانی داشته باشد که روستای باب الحکم علاوه بر داشتن این ظرفیت، به عنوان روستای هدف گردشگری هم مطرح است.
مهندس احمد صابری زارع بیان کرد: طرح “هر روستا، یک محصول” توسط صندوق کارآفرینی امید حمایت می‌شود و تاکنون در این روستا چند کارگاه پخت حلوا مغزی تسهیلاتی را گرفته اند.
وی با بیان اینکه قدمت پخت حلوا مغزی در روستای باب الحکم به بیش از ۲۰۰ سال قبل برمی گردد، گفت: اداره میراث فرهنگی بردسکن برای ثبت این مهم در آثار ملی کشور اقدام کرده که پس از تایید نهایی در اداره کل، پخت حلوا مغزی روستای باب الحکم نیز در فهرست آثار ملی کشور به ثبت می‌رسد.
وی عنوان کرد: در این ۲۰ کارگاه بیش از ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم فعالیت می‌کنند و به طور میانگین روزانه ۷۰۰ کیلوگرم حلوا مغزی در این کارگاه‌ها تولید و به اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور نیز ارسال می‌شود.
موسوی دهیار روستای باب الحکم هم در اینباره گفت: حلوا مغزی شیرینی بدون روغن و قند مصنوعی است که آن را به عنوان شیرینی طبیعت می‌شناسند و با شیره انگور، کنجد و مغز گردو تولید می‌شود و سوغاتی پر انرژی، مفید و شیرین است.
روستای باب الحکم زادگاه شیرینی طبیعت یا همان حلوا مغزی است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.