شهر و روستا

شتاب اجرای طرح‌های عمران روستایی در کشور

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، دکتر علی کریمی فیروزجایی در جمع دهیاران بخش لاله آباد شهرستان بابل افزود: عمران و آبادانی روستاها جزو طرح های اولویت دار دولت و مجلس انقلابی است.
نماینده مردم بابل با اشاره به بودجه سال آینده کشور ادامه داد: رویکرد عمده بودجه عمرانی در سال آینده ساماندهی و اجرای پروژه های زیرساختی در مناطق روستایی و مناطق محروم کشور است.
این نماینده مجلس با تأکید بر ضرورت توجه به سرمایه‌گذاری در روستاها افزود: رونق تولید و اشتغال در مناطق روستایی کشور نیازمند سرمایه گذاری است.
وی گفت: با نگاه اصولی دولت و مجلس، روستاها به کانون تولید و اشتغال پایدار تبدیل خواهد شد.
دبیرهیئت رئیسه مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی انجام شده قرار است بانک‌ها تسهیلات تولیدی و اشتغال‌زایی خود را روانه روستاها کنند.
این مسئول پارلمانی توجه به فضای کالبدی روستاها را با اهمیت دانست و افزود: در روند بهسازی و نوسازی مناطق روستایی حفظ بافت سنتی و فرهنگی روستاها مبتنی بر معماری ایرانی- اسلامی ضرورت دارد. 
کریمی فیروزجایی فرهنگ روستاها را فرهنگ کار و تلاش در پرتو روحیه جهادی دانست و افزود: روستاییان در حفظ باورهای اعتقادی و الگوهای معرفتی پیشتازند.
عضو مجمع نمایندگان مازندران با تأکید بر تشکیل هسته های فرهنگی و جهادی با حضور جوانان روستایی گفت: دهیاران بعنوان حلقه واسط دولت و روستاییان نقش با اهمیتی در شکل گیری این هسته های پرثمر دارند .
وی اضافه کرد: باید ضمن توجه به مطالبات صنفی دهیاران، جایگاه حقوقی و شرح مسئولیت ها و اختیارات آنان تبیین شود.
وی دهیاران را نماد شادابی و سرزندگی روستاها دانست و افزود: دهیاران باید با تقویت فرهنگ همبستگی و خودباوری در روستاها روند مهاجرت جوانان به شهرها را معکوس کنند.
این نماینده مجلس لزوم صیانت از فرهنگ بومی را در مقابل فرهنگ های وارداتی یادآور شد و افزود: فرهنگ “ما می‌توانیم” در روستاها نیازمند تقویت و حمایت همه جانبه است.

خروج از نسخه موبایل