×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

منطقه ۱۴ دارالمومنین است اما دچار تنگناها و سختی هایی است/ با مشارکت مردم مشکلات قابل حل است

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران ظهر امروز در ادامه بازدید از منطقه ۱۴ شهرداری تهران در مسجد علی بن الحسین منطقه ۱۴ با بیان اینکه یاد امام(ره)، دانش آموزان و دانشجویان شهید که حماسه سه گانه در ۱۳ آبان را برای ما خلق کردند گرامی می داریم، گفت: امروز بزرگترین میراث پیامبر اکرم (ص) که اسلام است را با افتخار به عنوان مکتب و میراث انقلاب اسلامی در دست داریم.

شهردار تهران افزود: پیام اسلام خدمت به مردم است. در انقلاب اسلامی استمرار امامت را در ولایت و دو نایب امام زمان مشاهده کردیم که امام‌خمینی (ره) فرمود به من خادم بگویید و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند که من نوکر مردم هستم. بنابراین چیزی برای مسولین غیر از خادمی و نوکری مردم وجود ندارد.

زاکانی ادامه داد: مردم ما بزرگ هستند و استحکام و ایستادگی این مردم همه دارایی های ما را رقم زد و آنقدر اعتبار دارند تا آنجا که  رهبر معظم انقلاب از مشروعیت الهی  و مردمی به عنوان‌ پایه های نظام یادکرد.

او ادامه داد: یعنی در کنار مشروعیت الهی مشروعیت مردمی تقویت کننده نظام است بنابریان مسئولین ما به مردم بدهکارند و امروز در روز استکبارستیزی باید بگویم که هیچ مبارزه ای مستحکم تر از خدمت به مردم نیست. 

زاکانی اضافه کرد: دلاورمردان ما در سپاه دیروز پوزه امریکایی ها را در دریای عمان به خاک مالیدند و این برای ما افتخار است. هر کسی به نوعی خدمت می کند و ما نیز راهی جز خدمت به مردم نداریم و چیزی جز آن  ما را به اهداف انقلاب  اسلامی نخواهد رساند. 

شهردار تهران با بیان اینکه آنچه شعار خادمین شما در مجموعه شهرداری است، کار است، عنوان کرد: در این هفته جلسات متعددی با شهردار منطقه ۱۴ که صاحب علم و فرزند شهید است برگزار و نکاتی مطرح شد از جمله اینکه یک سری امور در منطقه روی زمین مانده است. مثلا رمپ و لوپ تقاطع امام علی و خاوران که چند سال معطل مانده یا ورزشگاه چند هکتاری سعیدی چندین سال است که رها شده و حل این مشکلات ایجاد یک فضای جدید برای منطقه خواهد کرد. 

زاکانی یادآور شد: همچنین حل مشکل گود برداری مسجد آدینه که منشا خطر شده ‌بود و سایر مشکلات مطرح شده که در مجموع امروز درباره حدود ۲۵ نکته مرتبط با منطقه ۱۴ به جمع بندی رسیدیم و از فردا مقدمات کار آن عملیاتی خواهد شد و شاهد گره گشایی از منطقه خواهیم بود. 

او بیان کرد: منطقه ۱۴ دارالمومنین است اما دچار تنگناها و سختی هایی است، مثلا کمتر از ۳ متر سرانه فضای سبز دارد و این مناطق نیازمند توجه هستند، در حالی که بعضی از مناطق دارای سرانه فضای سبز ۱۲۲ متری هستند. بنابراین آنچه که برای ما آزاردهنده است تبعیض است. 

شهردار تهران گفت: در مجموعه مدیریت شهری در کنار سایر مسئولین در حال تلاش برای حل مشکلات هستیم. امروز دولت خدمتگزار تلاش می کند و بنده این تلاش‌ها را دو روز در هفته در هیات دولت می بینم. امروز پرچم انقلاب به دست آقای رییسی است و باید به او کمک کنیم. رئیس جمهوری که ویرانه ای را از دولت قبل تحویل گرفته است. مثلا در موضوع مرغ چرخه نابود شده و ۸ ماه طول می کشد که ترمیم شود. 

زاکانی افزود: دو سال پیش فاجعه ای در مورد بنزین اتفاق افتاد که لکه ای سیاه بود همین مشکل چند روز پیش اتفاق افتاد اما همدلی دولت و پیگیری رئیس جمهور و بصیرت و صبر مردم توطئه های طراحی شده را ناکام گذاشت. 

او ادامه‌  داد: ما در شهرداری نوکر شما هستیم و باید مسیری را برویم که در هر محله نخبگان کار را به دست بگیرند و ما در خدمت آن ها باشیم. با مدل مشارکتی و پیوستگی با متن مردم به ویژه نخبگان، دست به دست هم دهیم تا این خدمت را ارائه و اهداف را محقق کنیم.

به گفته شهردار تهران این مشکلات حل شدنی است و نیاز به فکر ، اراده، توسل ، توجه و شکستگی در برابر مردم دارد  و امیدواریم این مسیر پیش روی مردم تهران قرار بگیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.