شهر و روستا

کاهش ترافیک پایتخت در نخستین روز تغییر ساعت طرح ترافیک

به گزارش خبرنگار شهر، وضعیت ازدحام معابر شهر تهران در نخستین روز تغییر ساعت طرح ترافیک دوشنبه -۱۰ آبان ۱۴۰۰- در مقایسه با روز کاری گذشته (یکشنبه) کاهش محسوسی داشته است. شاید اولین اثرات تغییرات ساعات اجرای طرح ترافیک را شاهد باشیم. اما معمولا واکنش روزهای ابتدایی، دراز مدت نیست و با گذشت زمان دستخوش تغییرات کاهشی است.

براساس گزارش مرکز کنترل ترافیک، ازدحام معابر در مقایسه با دوشنبه هفته گذشته، کاهش را نشان می‌دهد که این هم متأثر از وقایع روز گذشته است.

اما ازدحام معابر در مقایسه با سال گذشته افزایش بسیاری را نشان می‌دهد که این اختلاف ناشی از تغییر رفتار ترافیکی شهروندان در برخورد با پاندمی کرونا، حذف تمامی تعطیلی مشاغل، ادامه تسهیل تردد در محدوده‌های ترافیکی ( ساعات کاهشی اجرای طرح ترافیک) است.

وضعیت  ازدحام معابر در روز یکشنبه نهم آبان (یک روز پیش از تغییر ساعت طرح ترافیک) در مقایسه با روز کاری شنبه رشد محسوسی نداشته است و برخلاف یکشنبه‌های گذشته نسبت به شنبه ازدحام کمی هم کاهشی بوده که این موضوع به بارش صبح گاهی روز گذشته برمی‌گردد.

ازدحام معابر در مقایسه با یکشنبه دو هفته گذشته  افزایش را نشان می‌دهد چرا که یکشنبه گذشته تعطیل رسمی بود.

ازدحام معابر در مقایسه با سال گذشته نیز افزایش بسیاری را نشان می‌دهد که این اختلاف هم ناشی از تغییر رفتار ترافیکی شهروندان در برخورد با پاندمی کرونا، حذف تمامی تعطیلی مشاغل، ادامه تسهیل تردد در محدوده‌های ترافیکی ( ساعات کاهشی اجرای طرح ترافیک) است.

خروج از نسخه موبایل