شهر و روستا

تهیه شناسنامه فنی ساختمان‌های اداری برای احداث نیروگاه خورشیدی

به گزارش خبرگزاری مهر، علی توکلی شهردار منطقه بیان کرد: پس از بهره برداری از اولین نیروگاه خورشیدی منطقه در ساختمان ستادی این شهرداری، فاز دوم این پروژه با بررسی فنی ساختمان‌های اداری این منطقه و تهیه اطلاعاتی در خصوص ضرورت، موقعیت احداث نیروگاه و برآورد هزینه این عملیات، کلید خورد.

به گفته او عملیات احداث نیروگاه خورشیدی در سایر ساختمان‌های اداری منطقه پس از بررسی و تهیه شناسنامه فنی وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

توکلی ضرورت استفاده از انرژی‌های نو، پاک و تجدیدپذیر و کاهش معضلات زیست محیطی را از اهم اهداف احداث نیروگاه خورشیدی دانست و ادامه داد: در راستای بهینه سازی مصرف انرژی طرح مدیریت سبز نیز در ساختمان خدمات شهری و محیط زیست این منطقه به عنوان پایلوت، در اولویت برنامه‌های اجرایی سال جدید قرار گرفته است.

شهردار منطقه در بخش دیگری از پیوستن شهرداری این منطقه به بزرگترین پویش زیست محیطی در «ساعت زمین» خبر داد و افزود: در راستای تحقق این رویداد بزرگ جهانی که امروز ۷ فروردین همزمان با آخرین شنبه ماه مارس اجرا می‌شود، فضاهای عمومی و ساختمان‌های اداری شهرداری این منطقه به مدت یک ساعت از ۲۰:۳۰ الی ۲۱:۳۰ خاموش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل