×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

هیچ کدام از اعضای شورای شهر در انتصابات فشار نیاوردند

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی، در صحن شورا با تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت رسول (ص) و امام جعفر صادق (ع)، افزود: ما همه مان در جهت اهداف بعثت و مطلوب خلقت گام‌های اساسی را بر می‌داریم و امیدوارم اهداف رسول اسلام با همه وجود محقق کنیم.

وی با اشاره به اینکه پیش آمدن کسالتی باعث شده که روز یکشنبه در جلسه شورای شهر حضور نداشته باشد، به برخی شایعات رسانه‌ها نسبت به بیماری شهردار انتقاد کرد.

شهردار تهران بابت عدم حضور در جلسه گذشته عذرخواهی کرد و ابراز داشت: در مورد شایعه پراکنی برخی رسانه‌ها درباره عدم حضور و کسالت بنده نیز باید به آنها بگوییم که ما به دنبال تحول هستیم و موضوعات مهمتری وجود دارد که رسانه‌ها بخواهند به این موضوع آن هم به خلاف اشاره کنند.

اهل کار سلیقه‌ای نیستم

وی با اشاره به حضور ۴۵ روزه در سمت شهردار تهران گفت: اساس این بود که در همکاری تام و تمام با شورا قاعده گذاری‌هایی را انجام دهیم چرا که نه بنده اهل کار سلیقه‌ای هستم و اقتضای شهر نیز این مسئله را نمی‌طلبد، بنابراین گام به گام به سمت آینده مطلوب پیش خواهیم رفت. در ابتدای کار و قبل از صدور حکم، با معاونان جلساتی گذاشته شد و روالی از طریق ۱۰ کارگروه شکل گرفت تا وضع موجود، شرایط فعلی، آینده مطلوب و نحوه حرکت به سمت این آینده مطلوب مشخص شود.

زاکانی با بیان اینکه با این کارها مرحله شناخت را پشت سر گذاشتیم، ادامه داد: مهمترین چالش ما در ابتدای امر بحث حقوق و دستمزد بود که در برخی مواقع از ۲۸ ماه شروع تا ۱۵ ماه بعد نیز طول می‌کشید. برخی از شهرداران در گذشته در ابتدای کار خود با قرض این کار را انجام می‌دادند.بنابراین همت اصلی خود را برای حل این مشکل گذاشتیم و توفیق پیدا کردیم در روز بیست و هشتم ماه حقوق را بدون انجام هیچ گونه تخلفی پرداخت کنیم.

وی با اشاره به اینکه دیگر دغدغه حقوق و دستمزد نداریم و جلسه‌ای برگزار و جدول برنامه‌ها و افق‌های خود برای سه ماه آینده را بستیم، اضافه کرد: بحث خزانه واحد را دنبال کردیم که شهرداری سال‌ها بود جرأت رفتن به سمت این کار را نداشت. با تمهیدات صورت گرفته ۱۲۰۰ حساب تبدیل به یک خزانه واحد و ایجاد شفافیت شد. همچنین با وجود اقدامات انجام شده در دوره‌های گذشته ولی همچنان هفته‌ای نبود که محکومیت‌های میلیاردی برای ما صادر نشود و بر همین اساس مسیری را طی کردیم تا طبق آن هیچ پرداختی را بدون انجام سهم قانونی آن قبول نکنیم. ریل گذاری خوبی در این حوزه انجام شد و شهرداری الگوی خوبی برای سایر مجموعه‌ها شود.

شهردار تهران بیان کرد: در مورد انتصابات نیز یک گروه مجرب از افراد را برای ارزیابی گذاشتیم که این کار نیز به عنوان الگو مطرح می‌شود. البته همه این کارها نسبی است و تلاش کردیم از همه رزومه بگیریم چه در داخل و چه در خارج از شهرداری. اما مراحلی با ملاک و منطق برای این کار گذاشتیم. متأسفانه برخی آرزوهای خود را دنبال می‌کنند و به دنبال ایجاد اختلاف بین شورا و شهرداری هستند اما به رغم اختلاف سلیقه‌ها هیچیک از اعضای شورا برای انتصابات فشار نیاوردند و ما پیشنهادات آنها را به کانون ارزیابی منتقل کردیم و در واقع ۱۰۰ درصد به دلیل رعایت ملاک‌ها، مسیر درستی در این کار طی شد.

زاکانی با اشاره به اینکه در دوره‌های گذشته اداره انتصابات از استقلال خارج شد، گفت: بر همین اساس مدیریت شهری ششم احیای این اداره را تحت لایحه‌ای به شورا تقدیم خواهیم کرد.

شهردار تهران افزود: درباره انتصابات اخیر در شهرداری باید این نکته را یادآور شوم که در هیچیک از انتصابات در کشور این مدل پیاده نشده و پیشروترین مدل برای انتخاب فرد است. همه می‌دانند که اگر بخواهند برای انتصابات به بنده فشار بیاورند به یک دیوار محکم برخورد خواهند کرد.

به گفته وی، اعضای کانون ارزیابی در کنار ۹ نفر از کمیته انتصابات مسئولیت بررسی صلاحیت افراد را برعهده داشتند.

شهردار درباره اقدامات اخیر شهرداری در مورد مقابله با کرونا گفت: در این بخش با همت سازمان مدیریت بحران شهرداری مسیری درست، دنبال شد. همچنین ارتقای توانمندی‌های این سازمان در سایر عرصه‌ها نیز مدنظر قرار گرفت. بیش از ۵۰ موج تشدید یافته واکسیناسیون را شهرداری برعهده گرفت که البته شهرداری این اقدام مهم را در بوق و کرنا نکرد.

زاکانی تاکید کرد: شهرداری در مسیر حرکت برای تنظیم یک برنامه تحولی و شناخت چارچوب‌هایی برای تنظیم یک برنامه مدون برای شش ماهه آینده است. این برنامه شش ماهه یک تفاوت و تغییر جدی را در شهر به دنبال خواهد داشت که برخی از پارامترهای آن ریل گذاری‌هایی را انجام می‌دهد.

وی به برنامه‌های شهرداری برای مهار مشکلات سرما در شهر ابراز داشت: اما فعالیت‌های اجتماعی اساسی شهرداری در آستانه آغاز است تا پس از سالیان سال چهره دیگری برای شهر در حوزه اجتماعی داشته باشیم. قرار است که به افرادی نظیر معتادان متجاهر و کودکان کار و سایر افراد درگیر آسیب‌های اجتماعی آن‌گونه خدمت شود که پس از مدتی به جامعه بازگردانده شوند.

زاکانی با تاکید بر اینکه این مسئله از تکالیف مستقیم شهرداری نیست گفت: اما اهتمام شهرداری این است که به عنوان نخ تسبیح برای اتصال و هماهنگی سایر نهادها عمل کند. مسئله بعدی ارائه خدمت است؛ دستورالعمل نگهداشت شهر مطرح، جمع بندی و ابلاغ شده است. همچنین آغاز نهضت خدمت رسانی در حوزه نگهداشت، پسماند و رفت و روب را در شهرداری به دنبال خواهیم داشت.

شهردار تهران اظهار داشت: برنامه شش ماهه مدیریت شهری مشخص است و میزان کارکرد شهرداری یک صورت نمایی به خود می‌گیرد و به زودی شهروندان تفاوت را شاهد خواهند بود. البته شهرداری در این میان از انجام اقدامات میان مدت و بلند مدت نیز غافل نشده است.

وی در پاسخ به تذکرات برخی از اعضای شورا درباره شائبه‌هایی که برخی رسانه‌ها به جامعه تزریق می‌کنند گفت: باید اعلام کنم که جامعه نیاز به کار و تلاش دارد و بنده به هیچ وجه به سمت گذشته حتی با تحریک برخی از رسانه‌ها نخواهم رفت. رسانه‌ها دقت کنند و اخبار کذب را منعکس نکنند چرا که به نفع هیچکس نیست.

شهردار تهران درباره تذکری با موضوع خارج شدن موضوع حسابرسی از اختیار مدیریت شهری توضیح داد: دیگران نمی‌توانند خارج از قانون الزامی برای شهرداری در نظر بگیرند. ضمن اینکه ریاست مجلس ۱۲ سال سکاندار کلانشهر تهران بوده و به این مساله علم و اهتمام دارد.

زاکانی با بیان اینکه ۹ مشاور داریم و برای هر هدفی یک نقشه رسم می‌شود، عنوان کرد: در گذشته ۱۵ مشاور انتخاب شدند که بازرسی کل کشور تذکر داد. سعی شد که مشاوران فرا معاونتی باشد و معاونت‌های مختلف با آن درگیر باشند. البته یکی از مشاوران مسئول حوزه شهردار نیز هست.

وی ادامه داد: مشاور دیگر، مشاور زیست پذیری شهری و آلودگی هوا است که با معاونت‌های مختلف این موضوع را دنبال می‌کند. مشاور سوم برای مناسب سازی شهر است که باز معاونت‌های مختلف را در بر می‌گیرد. موضوع مهم برای مدیریت شهری این است که در شهرداری و شورا به عنوان دستی واحد در مسیر تحقق وعده‌هایی که به مردم دادیم حرکت کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.