شهر و روستا

یک فوریت طرح بهبود حمل و نقل همزمان با بازگشایی مدارس تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، دو فوریت طرح «بهبود وضعیت حمل و نقل با بازگشایی مدارس در شرایط کاهش شیوع کرونا» در جلسه علنی شورای شهر بررسی شد.

در ابتدا جعفر تشکری در توضیح این طرح گفت: مقامات مسئول در حوزه آموزش اعلام کردند که طی هفته‌های آینده مدارس باز خواهند شد و طبق آمارها ۱۶.۵ درصد سفرهای تهران آموزشی است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران عنوان کرد: با توجه به وضعیت اتوبوس رانی و تاکسی رانی که نیاز به آمادگی بیشتر هستند، جلساتی را با کارشناسان داشتیم و بررسی کردیم که برای سازماندهی این سفرها و با توجه به عدم آمادگی فعلی ناوگان حمل و نقل عمومی، این طرح با مجموعه‌ای از اقدامات طراحی شد.

تشکری بیان کرد: پیش بینی کردیم ۲۰۰ دستگاه اتوبوس از شرکت سازنده دریافت شود. پیش بینی شد که ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تک کابین و ۳۰۰ دستگاه دو کابین تهیه شود تا اتوبوس‌ها به ۳ هزار دستگاه برسد.

وی تاکید کرد: بخش دیگر اقدامات مربوط به حمایت از تاکسی رانان برای نوسازی و تعمیرات است که در طرح دیده شده است به علاوه برنامه‌هایی برای نظافت این ناوگان نیز دیده شده است.

وی افزود: وقتی تا یک ماه آینده بسیاری از مراکز آموزشی فعالیت خود را آغاز می‌کنند باید این طرح با دو فوریت بررسی شود تا بتوانیم از وقوع بحران تردد در شهر جلوگیری کنیم.

تشکری تاکید کرد: در حال حاضر با کاهش ساعات روز شبکه تردد تهران قفل شده و دلیل آن ضعف حمل و نقل عمومی و محدودیت‌های تردد است.

در ادامه میثم مظفر گفت: پیشنهاد بنده این است که طرح تبدیل به یک فوریت شود چرا که بار مالی دارد.

سپس مهدی عباسی در مخالفت با فوریت طرح گفت: اگر قرار است در طرح پیشنهاد جدیدی داده شود، نیاز به اعتبار دارد، باید بیشتر بر روی طرح کار شود. موضوع سه بار ضد عفونی کردن مترو در روز که در طرح مطرح شده باید از نظر علمی بررسی شود.

وی افزود: بند دیگری مربوط به حمایت از تاکسی رانان است که قرار است قدر السهم تاکسی رانان افزایش یابد که نیاز به بحث دارد به علاوه در بحث آرام سازی تکلیفی برای راهور و همیاران مشخص نشده است.

در ادامه ناصر امانی گفت: به نظر بنده باید با دوفوریت موافقت شود و بعداً درباره جزئیات آن بحث شود.

در ادامه کاشانی در مخالفت با دو فوریت این طرح گفت: ما برای بازگشایی مدارس مشکل حمل و نقل داریم اما علیرغم نگرانی دوستان از آقای امانی و تشکری درخواست دارم که با توجه به نیاز به اورهال کردن ناوگان و با توجه به اینکه تا شهریور ۵۰ درصد نقدینگی کم داریم، طرح به صورت یک فوریتی مطرح شود و در عرض یک هفته ردیف بودجه آن بررسی شود سپس به مراحل بعدی برسد.

سپس شفیعی معاون حمل و نقل شهرداری گفت: می‌دانیم که در این مدت کم، امکان اجرا کردن این طرح نیست اما باید کاری شدنی انجام دهیم و این متن نیاز به اصلاح دارد لذا درخواست دارم تا طرح در کمیسیون بررسی بیشتری شود و تکالیف شهرداری نیز در آن مشخص شود.

وی افزود: پیشنهاد بنده موافقت دوستان با تک فوریت طرح است. بخش‌هایی از طرح که بار مالی ندارد ابلاغ می‌شود اما بخش‌های عملیاتی نیاز به اصلاح بودجه دارد و با توجه به وجود مشکل در تخصیص بودجه‌های مصوب، باید کار بیشتری بر روی طرح انجام شود و برخی اعداد نیاز به اصلاح بودجه دارد و طرح باید طی یک هفته آینده پخته‌تر شود.

در ادامه امانی در تذکری گفت: همه ما دو فوریت این طرح را امضا کردیم اما در حال حاضر علیه دو فوریت آن صحبت می‌کنیم با این شیوه ما مضحکه رسانه‌ها خواهیم شد.

وی افزود: باید قبل از امضای طرح‌ها نسبت به محتوای آنها دقت کنیم و شأن شورا را رعایت کنیم.

در نهایت با دو فوریت طرح مخالفت شد و بررسی یک فوریت طرح به رأی گذاشته شد و با ۱۲ رأی موافق به تصویب رسید.

خروج از نسخه موبایل