×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افراد آسیب پذیر از واکسیناسیون استقبال کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، کمپین «تهران دوباره جان می‌گیرد» در جهت سرعت گرفتن واکسیناسیون با هدف گروه خاص در شهرداری راه‌اندازی شد. این واکسیناسیون با دستور شهردار تهران، افراد آسیب‌پذیر را هدف قرار داده است.

مالک حسینی، مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهردار تهران درباره جزئیات واکسیناسیون افراد آسیب‌پذیر توسط شهرداری تاکید کرد: شهردار تهران برای افزایش سرعت واکسیناسیون تاکید دارد چرا که واکسیناسیون اولویت نخست و اصلی شهروندان و کشور است.

وی با بیان اینکه استراتژی شهرداری کاهش بار دولت و افزایش ضریب معنادار سرعت واکسیناسیون است، افزود: شناسایی، واکسیناسیون و ارتباط گرفتن با برخی از گروه‌ها سخت و دشوار است. این افراد پشتوانه و حامی اجتماعی ندارند و افراد دچار اعتیاد و بی خانمان‌هایی که در پاتوق‌ها و یا گرمخانه‌ها مستقر هستند و کودکان کار و خانواده‌هایشان زیرمجموعه افراد آسیب‌پذیر قرار می‌گیرند. علاوه بر آن افرادی که در گودها و گاراژها به صورت غیررسمی و غیرقانونی زباله‌گردی می‌کنند، آسیب‌پذیر هستند.

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهردار تهران با اشاره به اینکه تاکید شهردار تهران بر واکسیناسیون افراد آسیب‌پذیر در جهت سلامت تمام شهروندان است، گفت: باید مهاجران بدون اوراق اقامتی و ایرانی‌های بدون مدارک هویتی، را در حد توان تحت پوشش قرار دهیم. علاوه بر آن افرادی که در سکونتگاه‌های غیررسمی، کنار کوره‌پز خانه‌ها یا مناطق خارج از حریم شهر تهران، روستاها و حتی حاشیه روستاهای شهر تهران زندگی می‌کنند که سکونتگاه‌های آنها ثبت نشده است، گروه هدف واکسیناسیون شهرداری هستند.

وی با بیان اینکه در محاسبات واکسیناسیون کمتر به افراد آسیب‌پذیر توجه می‌شد، افزود: خوشبختانه با رویکرد و تاکید شهردار تهران، ۱۰ ون تحت عنوان مراکز سیار تجهیز شد و مدیریت این ون‌ها را یک مددکار اجتماعی به عهده دارد که فرمانده عملیات است. یک واکسیناتور به همراه یک یا دو نفر که اطلاعات را ثبت می‌کنند و برخی نقاط یک پزشک در این ون‌ها حضور دارند. علاوه بر آن یک عامل انتظامی در واحدهای سیار برای حفظ امنیت افراد خدمت رسان در نقاط پر خطر مستقر است.

حسینی با بیان اینکه واکسیناسیون افراد آسیب‌پذیر از اول مهرماه آغاز شده است، گفت: طبق پیش‌بینی‌های اولیه پایان این واکسیناسیون ۱۰ روزه بود، تا جایی که درخواست از سوی گروه‌های آسیب‌پذیر وجود داشته باشد، واحدهای سیار به واکسیناسیون ادامه خواهند داد.

وی افزود: واکسیناسیون به جز یک روز بدون وقفه انجام شد تا به زائران «جاماندگان پیاده روی اربعین» خدمت‌رسانی شود. تا روز سه‌شنبه هفته گذشته ۱۴ هزار نفر واکسینه شدند و بر اساس پیش‌بینی اولیه قرار بود ۱۲ هزار نفر واکسینه شوند اما شهرداری به افراد بیشتری خدمت‌رسانی کرد. در این راستا شهروندان می‌توانند با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته و کلونی افراد آسیب‌پذیری که مدارک هویتی ندارند را معرفی کنند، بلافاصله پس از این گزارش‌های مردمی ون‌ها در محل حضور پیدا کرده و اقدام به واکسیناسیون این افراد می‌کنند.

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که دوز دوم واکسن چگونه تزریق می‌شود، گفت: اطلاعات افرادی که در کمپ‌های ترک اعتیاد هستند و کودکان کار و خانواده‌هایشان موجود است و برای تزریق دوز دوم این افراد با مشکلی روبرو نیستیم. از سوی دیگر تعدادی از مراجعان گرمخانه‌ها ثابت هستند، درواقع ۷۰ درصد مراجعه‌کنندگان گرمخانه‌ها هر روز یا هفته‌ای سه تا چهار روز در گرمخانه‌ها ساکن‌اند و برای تزریق دوز دوم واکسن کرونا به آنها نیز مشکلی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه مشکل در گودها، گاراژها، روستاهای اطراف تهران و… است، تاکید کرد: با نهادهای مدنی فعال یا معتمدین این نقاط ارتباط برقرار کردیم و به نظر می‌رسد با پوشش حداکثری مرحله دوم واکسیناسیون نیز انجام خواهد شد. قطعاً ممکن است درصدی از این افراد برای تزریق دوز دوم در دسترس نباشند، اما طبق پیش‌بینی‌ها بیش از ۹۰ درصد افراد آسیب‌پذیر تحت پوشش دوز دوم واکسن قرار می‌گیرند.

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهردار تهران با بیان اینکه افراد آسیب‌پذیر به شدت از واکسیناسیون استقبال کردند، گفت: هیچ مقاومتی در مقابل واکسیناسیون گزارش نشده است و در همه مراکز سیار یک مددکار مستقر است که روند واکسیناسیون را آسان کرده است.

حسینی بیان کرد: مهم‌ترین هدف «تهران دوباره جان می‌گیرد» سلامتی و حفظ جان تمام شهروندان است و با افزایش سرعت واکسیناسیون در کشور آمار مرگ و میر به صورت معناداری کاهش یافته است. با همراهی و تاکید شهردار تهران افرادی که دیده نمی‌شدند و حامی نداشتند، مورد حمایت بیشتری قرار گرفتند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.