×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

نظر مدیریت شهری برای ساخت خط ۱۰ مترو تهران

مهدی چمران در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره صحبت‌هایی که اخیراً در خصوص ساخت خط ۱۰ مترو مطرح شده بود، اظهار داشت: به عقیده ما نیز در حال حاضر شروع ساخت خط ۱۰ مترو در وضعیتی که شهرداری این حجم بدهی دارد، درست نیست.

وی افزود: شاید بهتر باشد مدیریت شهری ششم ابتدا خطوطی را که ساخته شده تکمیل کند و سپس به تجهیز ناوگان مترو بپردازد. چرا که در حال حاضر خط آماده کار داریم اما واگنی برای استفاده از خطوط مدنظر نداریم.

رئیس شورای شهر بیان کرد: در نتیجه یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در زمینه رسیدگی به مترو، خرید واگن است. به همین منظور باید بیشتر سرمایه و نیروی خود را بر روی خرید واگن متمرکز کنیم تا شاهد گشایش بیشتری در ناوگان حمل و نقل عمومی مترو باشیم.

چمران در پاسخ به این سوال که در این دوره تمرکز شورای شهر و شهرداری بیشتر بر روی خرید و واردات واگن است یا ساخت آن، پاسخ داد: ساخت واگن و خرید آن هیچکدام صد در صد نیست. به هر حال برنامه ما برای تجهیز ناوگان مترو بر این اساس است که بخشی از واگن‌ها را از طریق خرید و بخشی را از طریق ساخت در داخل تأمین کنیم.

وی عنوان کرد: ما در حال حاضر می‌توانیم حدود ۶۰ الی ۶۵ درصد واگن‌ها را خودمان تولید کنیم و بسازیم. بنابراین مقداری را از طریق خرید و مقداری را از طریق تولید در داخل کشور تأمین خواهیم کرد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که بنابراین این دوره مدیریت شهری برنامه‌ای برای ساخت خط ۱۰ مترو ندارد، اظهار داشت: هنوز نمی‌توان به قطعیت درباره تصمیم مدیریت شهری مبنی بر عدم ساخت خط ۱۰ سخن گفت. شاید هم پس از اجرای برنامه‌های در اولویت تر برای مترو، به ساخت خط ۱۰ نیز برسیم.

چمران تاکید کرد: اما احتمال این موضوع کم است و اگر موفق به رسیدگی به این خط از مترو نشدیم، باید در دوره آینده و در زمان مناسب این اقدام انجام شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.