شهر و روستا

بوستان های جنگلی شمال تهران شناسنامه دار می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، مانی جعفریان معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک در نشست هم اندیشی که با حضور مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، مدیران و شهرداران نواحی منطقه یک با هدف هماهنگی و تبادل نظر در خدمات رسانی بهینه در ایام نوروز برگزار شد، اظهار داشت: توسعه و نگهداشت فضاهای سبز شهری از اولویت‌های منطقه یک است به طوری که اجرای پروژه‌های این معاونت از پیشرفت فیزیکی بالای ۹۲ درصد برخوردار بوده و وضعیت نگهداشت شهر در این منطقه نسبت به سال گذشته با کسب رتبه نخست در مناطق ارتقای چشمگیر داشته است.

وی در خصوص عملیات شهرداری این منطقه در راستای ثبت جهانی خیابان ولیعصر (عج) گفت: با تلاش حوزه‌های زیباسازی، فضای سبز، عمران و ترافیک منطقه یک نزدیک به ۹۰ درصد برنامه‌های مصوب همچون پاکسازی جداره‌ها، رنگ آمیزی، حذف موانع فیزیکی، بازسازی پیاده روها به انجام رسیده و تا ۲۰ فروردین کل کار تکمیل خواهد شد.

جعفریان با اشاره به اقدامات اجرایی این معاونت در سال گذشته افزود: عملیات لوله گذاری پساب به میزان ۱۴ کیلومتر در ۴ ناحیه منطقه و ۳۰ کیلومتر لوله گذاری جهت آبرسانی فضای سبز به اتمام رسیده است و در طی سال گذشته هوشمندسازی چاه‌ها در ۵ ناحیه انجام و ۵ ناحیه باقیمانده در سال جاری به انجام خواهد رسید.

وی در خصوص احداث پد هلی کوپتر تصریح کرد: در دو نقطه گلاب دره و انتهای بلوار ارتش در شمال تهران این مکان در نظر گرفته شده که اولی آماده بهره برداری و در مورد دومی در حال گفتمان با ارتش هستیم.

معاون شهردار منطقه یک گفت: ۱۸۲ برج نوری در نقاط مختلف منطقه یک نصب و بازپیرایی ۲۰ بوستان منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای و احداث ۴ بوستان در مقیاس محله‌ای به انجام رسیده است.

جعفریان عنوان کرد: از بزرگراه ارتش و امام علی (ع) که به واسطه فعالیت‌های عمرانی به کارگاه تبدیل شده بود ۲ هزار کامیون مصالح مازاد، خاک و نخاله برداشت و پس از جدول گذاری، ۳ هزار اصله درخت که ۸۰ درصد آنها روتبال است در آنها کاشته شده است.

وی در تشریح اقدامات منطقه یک در استقبال از بهار ۱۴۰۰ گفت: احداث فاز سوم رفیوژ سبز خیابان شریعتی با کاشت ۲۸۰ اصله درخت روتبال، ۴۲ پایه چراغ و ۸۰ اصله یاس هلندی و همچنین نصب ۸۰ فلاور باکس در بزرگراه صدر از اقدامات شاخص منطقه یک در استقبال از بهار است که طراوت و زیبایی کم نظیری را به معابر هدیه می‌کند.

معاون خدمات شهری منطقه یک به برنامه‌های آتی در این حوزه اشاره کرد و گفت: آب رسانی به ارتفاعات محلاتی تا توچال از برنامه‌هایی است که در صورت ابلاغ اعتبارات در دستور کار قرار خواهد گرفت و مناقصات مربوط به آن آغاز خواهد شد. رفع نواقص فضای سبز نواحی ۱۰ گانه و تکمیل نورپردازی ارتفاعات جمشیدیه و محلاتی از دیگر برنامه‌های پیش رو است.

خروج از نسخه موبایل