×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

جذب بیش از ۷۱ هزار میلیارد ریال اعتبار اوراق مشارکت سال ۱۳۹۹ شهرداریها

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور،‌ دکتر مسعود نصرتی ضمن اعلام این خبر افزود : وزارت کشور به استناد بند “د” تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، شهرداری‌ها را جهت استفاده از اوراق مشارکت به سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی معرفی می نماید که این مهم تا سقف مبلغ ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی‌شده در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ صورت پذیرفت.

وی ادامه داد: باتوجه به مشکلات پیش آمده، از جمله شیوع ویروس کرونا، شهرداریها نتوانستند تا قبل از پایان سال ۱۳۹۹ اعتبار اوراق را جذب نمایند که با پیگیری های صورت گرفته و مساعدت دیوان محاسبات کشور، مهلت جذب اوراق ابتدا تا پایان تیرماه و سپس تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۰ تمدید شد.

دکتر نصرتی افزود: با تمدید مهلت جذب اوراق مشارکت، رکورد بی نظیری در تامین مالی شهرداریها از طریق اوراق مشارکت رقم خورد، بطوریکه ۷۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های مترو ، اتوبوسرانی و بافت فرسوده ۱۲ شهرداری کلانشهر، مرکز استان و بزرگ کشور جذب گردید.

وی اضافه کرد: یکی از دلایل اصلی رشد میزان جذب اوراق مشارکت در سالهای اخیر، پیگیری ویژه سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور از شهرداریها، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی بوده که دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان بطور متمرکز مسئول پیگیری آن و تسهیل فرآیند جذب اوراق مشارکت و رفع موانع موجود بوده است.

وی ابرازامیدواری نمود که اعتبارات جذب شده مذکور در پروژه های مترو، اتوبوسرانی و بافت فرسوده شهرداریها، سبب بهبود خدمت رسانی به شهروندان کشورمان گردد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.