شهر و روستا

ادای دین جاماندگان اربعین نسبت به شهدای مقاومت، سلامت و دفاع مقدس /ضرورت ایجاد تحول در مرکز کنترل ترافیک از طریق هوشمندسازی

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی، شهردار تهران با حضور در بین جمعیت جاماندگان اربعین حسینی در میدان شهدا بخشی از مسیر را پای پیاده طی کرد و مشکلات و پیشنهادات شهروندان را شنید. او همچنین در مسیر پیاده روی از چند موکب از جمله موکب شهرداری منطقه ۱۲ بازدید کرد.

شهردار تهران در این مسیر در جمع خبرنگاران گفت: همه افرادی که امروز در این مراسم می بینید چون خود را مدیون شهدا به ویژه شهدای مقاومت می دانند در آن حضور پیدا کردند و آمدند تا دین خود را نسبت به شهدای مقاومت، سلامت و دفاع مقدس ادا کنند.

او با بیان اینکه امروز شهر رنگ سیدالشهدا (ع) به خود گرفته، افزود: امیدوارم توفیق نوکری مردم را داشته باشیم. به عنوان یکی از جامانده ها از خداوند بزرگ می خواهم که گام برداشتن در راه سیدالشهدا را از همه قبول کند و این حرکت مقدمه‌ای باشد تا شاهد ظهور حضرت حجت (عج) باشیم.

زاکانی ادامه داد: این مراسم حقیقت جامعه و آنچه در متن جامعه و عمق وجود مردم و اعتقادات آنها است را نشان می دهد. در واقع مردم به‌عنوان جاماندگان اربعین حسینی، همراهی خود را با کسانی که در کربلا هستند نشان می دهند.

شهردار تهران در ادامه به مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران رفت و در جریان چگونگی فعالیت ها و اقدامات این مرکز قرار گرفت.

او در حاشیه بازدید از مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز به واسطه اربعین و رخداد عظیمی که در شهر تهران اتفاق افتاد به مرکز کنترل ترافیک شهرداری آمدیم تا از این مرکز که از یک امکان متمرکز برای اشراف به نحوه تردد و حرکت مردم و خدمات دهندگان و انواع و اقسام مجموعه‌ها از جمله اتوبوسرانی و تاکسیرانی و مسائل مختلف برخوردار است بازدید داشته باشیم.

زاکانی ادامه داد: در واقع علاوه بر حضور در جمع مشتاقان حضرت سیدالشهدا (ع) و همراهی با آنها، از این مرکز کنترل ترافیک دیدار نیز بازدید شد تا بتوانیم نوع خدماتی که شهرداری ارائه می‌دهد را به صورت هدفمند و جنس خدمات را به اقتضای هر نقطه‌ای از مسیر راهپیمایی بررسی و دنبال کنیم.

شهردار تهران یادآور شد: در این مرکز کار بزرگی در طول سال انجام می‌شود. در واقع این مرکز در هفت روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته فعال است و نظم و آسایش و ارائه تسهیلات برای خدمت را به شهروندان تهران عرضه می‌کند.

او ضمن تشکر از معاونت محترم حمل و نقل و مجموعه مرکز کنترل ترافیک شهرداری گفت: با تاکیدی که بر هوشمند سازی شهر تهران وجود دارد این مرکز نیز نیاز به یک تحول و ارتقا جدی دارد . بنابراین متولیان امر با عنایت به اینکه شهرداری بر این موضوع تاکید دارد، کمک کنند تا بتوانیم در اسرع وقت به این ارتقا یافتگی برسیم . واقع نباید به این سطح از خدمات در شرایط فعلی قانع باشیم.

زاکانی در پاسخ به پرسشی درباره میزان رضایت از خدمات ارائه شده توسط شهرداری در طول مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین عنوان کرد: هم شهرداری خدمات بسیار خوبی ارائه کرده بود و هم خدمات فوق تصوری را مردم به یکدیگر داشتند. این خدمتی که مردم ارائه می‌دهند در کنار خدمتی که ما در شهرداری به عنوان وظیفه به شهروندان کردیم تسهیلاتی ایجاد کرده بود که لااقل در مسیری که بنده طی کردم شاهد رضایت شهروندان بودم.

خروج از نسخه موبایل