شهر و روستا

ثبت نماد تاریخی حوزه سلامت

به گزارش خبرگزاری مهر، برزین ضرغامی درباره ثبت یک نماد تاریخی در حوزه سلامت گفت: کادر درمان در دوران کرونا زحمات بسیار زیادی را متحمل شدند و باید قدردان آنها باشیم.

وی افزود: زحمات اصلی کروناویروس در جامعه به گردن کادر درمان بوده است. این عزیزان در یک سال گذشته از زندگی خود گذشتند و مقاومت کردند تا دیگر مردم جامعه بتوانند در سلامت و امنیت زندگی کنند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران تصریح کرد: طبیعی است که تقدیر از کادر درمان وظیفه همه گروه‌های اجتماعی است و همه سازمان‌ها باید تا هر اندازه که می‌توانند زحمات کادر درمان را پاس بدارند.

ضرغامی بیان کرد: سازمان زیباسازی شهر تهران نیز بر اساس وظیفه خود قرار شد به پاس زحمات عزیزان کادر درمان روی موضوع دیوارنگاری و دیگر موضوعات این چنینی فعالیت‌هایی انجام دهد.

وی گفت: در ایام کرونا دیوارنگاری واقع در منطقه ۶ شهر تهران به آدرس انتهای خیابان کارگر شمالی، نبش خیابان فرشی مقدم، ساختمان نظام پزشکی دومین کاری است که توسط سازمان زیباسازی شهر تهران انجام شده است. دیوارنگاری قبلی نیز واقع در منطقه ۵ شهر تهران بود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران اظهار داشت: دیوارنگاری که روی ساختمان نظام پزشکی اجرایی شد نمادی از سلامت جامعه است. امیدواریم بتوانیم با ابزارهای هنری که در دست داریم این زحمات را ثبت کنیم و خاطره کادر درمان را گرامی بداریم.

ضرغامی افزود: تجاربی که در این حوزه اتفاق افتاده حتماً ثبت خواهد شد؛ با اقداماتی که انجام می‌دهیم می‌توانیم از اسطوره‌های سلامت به سهم خود تقدیر و تشکر کنیم.

وی گفت: در سال آینده نماد اصلی و ماندگار سلامت با راهنمایی و همکاری سازمان نظام پزشکی و اصحاب فرهنگ و هنر ثبت خواهد شد. این نماد به عنوان یک نماد تاریخی در سطح شهر تهران اجرایی می‌شود.

خروج از نسخه موبایل