شهر و روستا

طرح استفاده سرویس دانش آموزان از حیاط مدارس

به گزارش خبرنگار مهر، داوود لطفی شهردار منطقه ۱۷ از اجرای طرح استقبال از مهر در آستانه شروع سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ خبر داد؛ گفت: حیاط مدارس محیط امن برای استفاده از سرویس دانش آموزان به حساب می‌آید و دانش آموزان نیازی نیست به بیرون از محیط مدرسه مراجعه کنند که این طرح در پنج مدرسه در منطقه ۱۷ به اجرا در می‌آید.

در این خصوص گفت: این طرح در زمان پایان فعالیت روزانه آموزشی در مدارس کمک بزرگی به بار ترافیکی معابر اطراف مدارس و همچنین انتقال دانش آموز از محیط آموزش مستقیم به سرویس می‌کند و به دنبال آن موجب کاهش خطرات جانی برای دانش آموزان در هنگام تردد از معابر اطراف مدرسه برای سوار شدن به سرویس می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۵ مدرسه به دلیل شرایط محیطی این طرح را به اجرا در می‌آورند و منطقه ۱۷ به عنوان پیشگام و پیشنهاد دهنده طرح استفاده از حیاط مدارس جهت ورود خودرو سرویس مدرسه بوده است، که خوشبختانه آموزش و پرورش نیز در این طرح مشارکت قابل توجهی داشته‌اند.

لطفی افزود: طرح استقبال از مهر که از ابتدای شهریور ماه به اجرا در آمده تا ۱۰ مهرماه ادامه خواهد یافت و این طرح شامل رفت و روب و شستشوی مدارس، نصب پرچم ایران اسلامی، رنگ آمیزی و خط کشی خط‌های عابر پیاده، نصب سرعت گیر و ایمن سازی معابر شهری به شکل ویژه به اجرا در می‌آید.

شهردار منطقه ۱۷ تصریح کرد: کارشناسان معاونت حمل و نقل ترافیک شهردار ی منطقه ۱۷ از خردادماه سال جاری به شکل تخصصی با برگزاری نشست‌های گوناگون با کارشناسان پلیس راهور و آموزش و پرورش طرح استقبال از مهر را مورد بررسی قرار داده‌اند.

وی خاطر نشان شد: ایمن سازی و آشکار سازی معابر منتهی به ۱۵ مدرسه، همسطح سازی ۵ معبر، نظافت مستمر، پایش و رفع نقض تجهیزات موجود در ۴ ایستگاه اتوبوس بی آر تی، رسیدگی به ۵۰ سرپناه ایستگاه اتوبوس و۱۱۰ مورد نوسازی و تجهیزات و علائم ترافیکی معابر از جمله برنامه‌های طرح استقبال از مهر بوده است.

لطفی عنوان کرد: ایمن سازی بخشی از حفاظ‌های عابر پیاده در معابر پرتردد، خط کشی مسیر تردد عابران پیاده، بهسازی پایانه‌های اتوبوس و تاکسی و شناسایی گره‌های ترافیکی و چاره اندیشی برای رفع مشکلات نیز از دیگر برنامه‌های طرح استقبال از مهر است.

خروج از نسخه موبایل