شهر و روستا

تغییرنام سازمان بحران تهران نباید به اعتبار آن آسیب بزند

حسین محمد صالحی دارانی عضو ناظر مجلس در هیئت مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراها در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به اعتراض هیئت تطبیق فرمانداری تهران به مصوبه تمرکز مأموریت‌های HSE شهرداری تهران و تغییر نام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از یک‌سو و اصرار شورای شهر به اجرای این مصوبه از سوی دیگر عنوان کرد: در چنین شرایطی شورای حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراها ورود کرده و با توجه به روح قانون به بررسی این موضوع می‌پردازد.

وی با اشاره به این‌که از اواسط هفته جاری بررسی این موضوع در دستور کار قرار گرفته است خاطرنشان کرد: بدون بررسی ابعاد مختلف این موضوع نمی‌توان اظهارنظر نهایی کرد. در چنین شرایطی تنها قانون حکم می‌کند و با توجه به آخرین تغییرات قانونی در حوزه مدیریت بحران این موضوع بررسی خواهد شد.

صالحی دارانی با اشاره به این‌که به نظر نمی‌رسد اعتراض فرمانداری صرفاً به تغییر نام این سازمان باشد لذا باید دید ماده‌قانونی موردنظر هیئت تطبیق فرمانداری که در متن اعتراض خود ذکر کرده است، چیست و آیا این ماده‌قانونی حقیقتاً صدق می‌کند یا خیر.

وی تأکید کرد: همچنین باید بررسی کرد آیا با اجرایی شدن این مصوبه تغییری در تشکیلات سازمان مدیریت بحران رخ می‌دهد یا این تغییرات با روح قانون در تضاد است یا خیر؟

عضو ناظر مجلس در هیئت مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراها همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا درصورتی‌که تغییر نام این سازمان، به اعتبار آن به‌عنوان یک برند بین‌المللی ضربه بزند، می‌تواند در تصمیم‌گیری هیئت مرکزی حل اختلاف اثرگذار باشد یا خیر، گفت: درصورتی‌که تغییر نام حقیقتاً به جایگاه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران آسیب برساند قطعاً با انجام این موضوع مخالفت می‌کنیم زیرا ما به دنبال این هستیم که امور شهر تهران به‌گونه‌ای بهتر پیش رود نه این‌که انجام امور تحت تأثیر اختلاف‌نظرهای فرمانداری و شورای شهر تهران قرار گیرد.

وی در پایان تأکید کرد: از دید ما ماهیت اختلاف‌نظر این دو نهاد اهمیت دارد نه اختلافات شکلی.

خروج از نسخه موبایل