×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

جلسه کارگروه آمادگی جسمانی و ورزش آتش‌نشانان کشور تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در این جلسه که روسا و مسئولین تربیت‌بدنی سازمان‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداریهای کشور نیز به‌صورت ویدئو کنفرانس شرکت داشتند، دکتر راضی مدیرکل دفتر محیط‌زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اهمیت موضوع آمادگی جسمانی در شغل آتش‌نشانی گفت: برنامه­ریزی برای ارتقای سطح آمادگی جسمانی آتش­نشانان کشور از سال ۱۳۷۸ در دستور کار این سازمان قرار دارد که ضمن تشکیل کارگروهی با عضویت سازمان‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری­های کشور در مباحث مختلف مرتبط با آمادگی جسمانی آتش­نشانان ازجمله؛ تدوین دستورالعمل آزمون عملی استخدام، پایش سلامت و سنجش جسمانی، همچنین برگزاری مسابقات تخصصی عملیاتی- ورزشی آتش‌نشانان اقدام شده و تاکنون بیش از ۳۰ المپیاد، مسابقات و برنامه‌های مختلف ورزشی به‌صورت ملی، منطقه‌ای و استانی با همکاری شهرداری­های کشور و هماهنگی آن فدراسیون‌های ورزشی مربوطه برگزارشده است.
 
 وی همچنین درزمینهٔ توسعه و تقویت ورزش در بین آتش‌نشانان عنوان داشت: هدف سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، توسعه ورزش و ارتقای آمادگی جسمانی در بین آتش‌نشانان بوده و سازمان­ها و واحدهای آتش‌نشانی شهرداری­های کشور باید در این زمینه برنامه‌ریزی مدون و منظمی داشته باشند.
 
 وی ادامه داد: طبق تصمیم اتخاذشده در جلسه روسای سازمان‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداریهای کشور، کارگروه آمادگی جسمانی و ورزش آتش‌نشانان شهرداریهای کشور مجدد فعال‌شده و مقرر است برنامه اقدام شهرداری‌ها درزمینهٔ آمادگی جسمانی آتش‌نشانان کشور تدوین و ابلاغ شود. 
 
در این جلسه همچنین پیش‌نویس برنامه اقدام شهرداری‌ها درزمینهٔ آمادگی جسمانی و ورزش آتش‌نشانان شهرداریهای کشور توسط موسی خانی رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین به‌عنوان دبیرخانه کارگروه آمادگی جسمانی و ورزش آتش‌نشانان کشور ارائه و بررسی شد.
 
دراین جلسه همچین گزارشی از مرکز پایش سنجش بدنی و آمادگی جسمانی سازمان آتش نشانی شهرداری کرج ارایه شد.
 
در این جلسه مقرر شد پیش‌نویس “برنامه اقدام شهرداری‌ها درزمینهٔ آمادگی جسمانی و ورزش آتش‌نشانان” برای اعلام نظر اعضای کارگروه و وزارت ورزش و جوانان ارسال شود.
 
هکچنین مقرر شد دستور العمل آزمون های عملی استخدام آتش نشانان کشور در کارگروه مورد ارزیابی قرار گرفته شود.
برنامه‌ریزی لازم برای هماهنگی با وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌های ورزشی برای جلب کمک و همکاری‌های فنی و تخصصی درزمینهٔ توسعه ورزش آتش‌نشانان شهرداری های کشور دیگر مصوبه این جلسه بود.
 
همچنین مقرر گردید برنامه میزبانی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران برای میزبانی مسابقات آتش‌نشانان ارائه شود.
 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.