شهر و روستا

۱۲۹ ساختمان ناایمن تا پایان سال آینده تعیین تکلیف می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی بابایی در چهل و چهارمین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران که در راستای تحقق شهر ایمن، در منطقه ۴ شهرداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: گزارشات جلسه نشان دهنده اهمیت رفع خطر و ایمن ساز در منطقه است و پیشرفت خوبی در تعیین تکلیف ساختمان‌های بحرانی منطقه ایجاد شده است‌.

بابایی با اشاره به وظیفه نظارتی شورای شهر گفت: تا کنون نظارت ستادی به این گونه انجام نشده و تلاش داریم نتیجه این جلسات افزایش ایمنی در شهر و رسیدن به شهرِ ایمن باشد.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۶۳۵ ساختمان پر خطر و ۲ ساختمان بحرانی در این منطقه باقی مانده است، گفت: شهرداران نواحی به طور ویژه برای ایمن سازی این ساختمان‌ها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تا پایان سال آینده تمام ۱۲۹ ساختمان بحرانی شهر تهران را تعیین تکلیف می‌کنیم، اظهار داشت: فشار رسانه‌ها این است که اسامی ساختمان‌های ناایمن را اعلام کنیم اما شهرداری اولویت را بر ایمن سازی گذاشته است تا اعلام و با اتمام حجت به مالکان تا پایان ۱۴۰۱ به آنان مهلت داده‌ایم که نسبت به عقد قرار داد ایمن سازی اقدام کنند.

بابایی تاکید کرد: انتظار این است که مدیریت شهری در سال آینده لیست ساختمان‌هایی که هیچ اقدامی برای ایمن سازی انجام نداده‌اند را در اختیار عموم شهروندان قرار دهد و مردم هم باید از این ساختمان‌ها مطلع شوند.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی ساختمان‌های ناایمن به صورت نصب از سوی شهرداری رخ داده، گفت: به نظر می‌رسد در صورت عدم ایمن سازی باید لیست این ساختمان‌ها در رسانه‌ها منتشر شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ساختمان‌های اسکان کارگری و ناایمن بودن برخی از آنها، افزود: ابن ساختمان‌ها باید مورد توجه قرار گیرند و نظارت مستمر بر روی ایمن سازی این ساختمان‌ها انجام شود تا از شرایط بحرانی خارج شوند.

بابایی بر ارائه آموزش در ساختمان‌های ناایمن از جمله ساختمان‌های اسکان کارگری تاکید کرد و گفت: هم‌چنین باید در ارائه مجوزهای ساخت و ساز بر روی گسل توجه بیشتری انجام شود و ضوابط سختگیرانه پهنه‌های گسلی رعایت شود.

وی با اشاره به وجود ۱۱ گود ناایمن در سطح منطقه ۴ تهران، بر ضرورت تعیین تکلیف گودهای پر خطر تاکید کرد و گفت: رسیدگی به وضعیت این گودها، از وظایف مدیریت بحران و ایمنی مناطق است.

وی با بیان اینکه انتظار این است که با اقدامات فرهنگی، پیشگیرانه و آموزشی نرخ رشد حریق نیز کاهش یابد، اظهار داشت: اجرای طرح پلاک ایمن با همکاری مردم می‌تواند برخی خسارت‌ها به شهر را کاهش دهد.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران همچنین بر ضرورت احیای مانورهای آمادگی و عملیاتی در سطح محلات که به دلیل بروز کرونا کمرنگ شده، تاکید کرد.

بابایی همچنین در این جلسه از خانواده‌های شهدای آتش نشان این منطقه، شهید حسن داداشی، شهید علی اصغر مولایی و شهید بیژن نظری، تقدیر و تشکر کرد و افزود: بهترین نیروها در سازمان آتش نشانی فعالیت دارند و ایثارگرانه در حفظ اموال وجان شهروندان ورود می‌کنند که جای تشکر از آنان وجود دارد.

خروج از نسخه موبایل