×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

انتشار اسامی ساختمان‌های ناایمن همچنان در ابهام

به گزارش خبرنگار مهر، از ابتدای بهمن ماه موضوع رسیدگی به وضعیت ساختمان‌های ناایمن و اعلام اسامی این ساختمان‌ها تبدیل به یک مطالبه شد و بر همین اساس هم یکی از اعضای شورای شهر تهران اعلام کرده بود که اول بهمن ماه اسامی ساختمان‌های ناایمن منتشر خواهد شد؛ اما با وجود نامه‌نگاری رسمی مهدی عباسی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر به سازمان آتش نشانی جهت اعلام اسامی لیست ساختمان‌های ناایمن، سازمان آتش‌نشانی اقدام به انجام این کار نکرد و لیست ساختمان‌ها را در روز مقرر به عضو شورای شهر تهران تحویل نداد.

به دنبال این موضوع نیز علیرضا زاکانی شهردار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اعلام کرد که شهرداری لیست ساختمان‌های ناایمن را منتشر نخواهد کرد.

پس از عدم پاسخگویی سازمان آتش نشانی، عباسی این‌بار از اعطای مهلت یک هفته‌ای به سازمان آتش نشانی شهرداری تهران جهت اعلام اسامی ساختمان‌های ناایمن خبر داد.

انتشار اسامی ساختمان‌های ناایمن همچنان در ابهام +سند

اما با وجود گذشت یک هفته از مهلت دوباره عضو شورای شهر به سازمان آتش نشانی برای اعلام اسامی ساختمان‌های ناایمن باز هم این اتفاق رخ نداد و لیست ساختمان‌های ناایمن منتشر نشد.

به دنبال این اتفاقات پیگیری‌های خبرنگار مهر، حاکی از این است که سازمان آتش نشانی در نامه‌ای خطاب به رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی اعلام کرده است که اعلام لیست جدید نیازمند بررسی دوباره ساختمان‌ها است.

در این نامه آمده است که در راستای منویات شهردار تهران و پیگیری جدی اعضای شورای اسلامی شهر به ویژه کمیته ایمنی با همکاری معاون دادستان تهران و شهرداران مناطق ۲۲ گانه برای اولین بار تعداد ساختمان‌های بسیار پر خطر (بحرانی) بعد از شش سال ظرف هفت ماه گذشته از ۱۲۹ به ۱۱۹ ساختمان تقلیل یافت.

انتشار اسامی ساختمان‌های ناایمن همچنان در ابهام +سند

همچنین در بخش دیگری از این نامه آمده است که با عنایت به سرعت یافتن همکاری مالکان ساختمان‌های مذکور به منظور ایمن سازی و درخواست آخرین لیست بروز رسانی شده ساختمان‌های ناایمن لازم است آخرین وضعیت ایمنی و آتش نشانی این ساختمان‌ها مجدداً و به صورت میدانی توسط کارشناسان پیشگیری مناطق سازمان آتش نشانی مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفته و متعاقباً فهرست نهایی و به روز شده ارسال خواهد شد.

با توجه به پاسخ سازمان آتش‌نشانی به درخواست عضو شورای شهر تهران برای اعلام اسامی ساختمان‌های ناایمن به‌نظر می‌رسد که انتشار اسامی این ساختمان‌ها به زمان دیگری موکول خواهد شد.

مهدی عباسی در تذکر پیش از دستور یکصد و بیست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران خطاب به شهرداری تهران گفت: از شهرداری تهران می‌خواهم از لجبازی که باعث می‌شود بر کاری اصرار ورزد که نه به صلاح خود و نه به صلاح جامعه است پرهیزد.

نکته قابل تأمل در پاسخ سازمان آتش‌نشانی به نامه عضو شورای شهر این است که آتش‌نشانی برای پایش دوباره ساختمان‌های ناایمن زمان مشخصی تعریف نکرده و مشخص نیست که این اقدام چقدر زمان‌بر خواهد بود. به‌نظر می‌رسد تذکر عباسی به شهرداری تهران ناظر بر اصرار شهرداری برای عدم انتشار اسامی ساختمان‌های ناایمن باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.