شهر و روستا

مشکل آب شرب ۱۰ روستا در زنجان حل شد

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ جلال غورقانلو با اشاره به فعالیت قرارگاه در زمینه آب‌رسانی و تامین آب روستایی، اظهار کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ در زمینه تامین آب شرب فعالیت داشته است.

وی افزود: این قرارگاه سه منطقه محروم شامل دهستان «قره‌پشتلو»، «شیوانات» و «اوریاد» را تحت پوشش داشته و فعالیت‌های خود را در این سه منطقه محروم انجام می‌دهد. در سال‌جاری مطالعه و شناسایی منابع آب ۸۹ روستای هدف مورد بررسی قرار گرفته و طرح‌های آب‌رسانی و تامین آب شرب مناطق دارای مشکل پروژه‌بندی شده و برای اجرا برنامه‌ریزی و در دست اقدام قرار گرفته است.

این مسئول با اشاره به اینکه در این راستا حل مشکل آب شرب ۱۰ روستا از ابتدای سال‌جاری آغاز شده است، ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال‌ آب شرب سه روستا مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و امیدواریم این فرآیند تسریع یافته و مشکلات مردم زودتر حل شود.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه عملیات اجرای آب‌رسانی هفت روستای دیگر نیز در دست اقدام است، تصریح کرد: برای اجرای ۱۰ پروژه در سال‌جاری حدود ۲۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که از طریق شرکت آب و فاضلاب قرارگاه پیشرفت و آبادانی و خودیاری مردمی تامین شده است.

غورقانلو یادآور شد: با آب‌رسانی به این روستاها، بارقه امید در دل روستانشینان این منطقه روشن شده و موجب امیدواری ساکنان این منطقه می‌شود که با همه مشکلات، زادگاه آبا و اجدادی خود را ترک نکرده و راهی شهر نشوند.

خروج از نسخه موبایل