×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

آغاز عملیات آبرسانی به ۱۶ هزار روستای فاقد آب شُرب در کشور

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، علی اکبر محرابیان عصر امروز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مهران با اشاره به طرح جهاد آبرسانی اظهار کرد: برای آبرسانی به روستاهایی که نیازمند آب هستند و یا با مشکل تنش آبی مواجه اند، اقدام مهندسی و جهادی با عنوان «جهاد آبرسانی» در کمترین زمان در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در همین راستا و با هدف تأمین آب شُرب سالم و بهداشتی، کار آبرسانی به ۱۶ هزار روستا در سراسر کشور آغاز شده است.

وزیر نیرو افزود: البته روستاهایی هم که کار آبرسانی به آنها انجام شده ولی در تنش آبی به سر می‌برند، با تأمین آب پایدار برای این روستاها نیز مشکلات آنها برطرف خواهد شد.

محرابیان با اشاره به طرح جهاد آبرسانی در ایلام نیز گفت: در استان ایلام با مدیریت خوب استاندار و مجموعه مدیران مرتبط، اقدامات بسیار خوبی در حوزه زیربنایی طرح جهاد آبرسانی انجام شده است.

وی اضافه کرد: تا امروز اعتبارات خوبی برای این طرح بزرگ اختصاص داده شده اما با اضافه شدن لیست جدید روستاهایی که با تنش آبی مواجه هستند و یا آبرسانی به آنها انجام نشده در حال رایزنی با سازمان برنامه و بودجه هستیم تا کار آبرسانی به این روستاها برابر لیست موافقت نامه انجام بشود.

وزیر نیرو در ادامه افزود: شرایط مرز مهران در حوزه وزارت نیرو هم در تأمین آب مستمر و هم برق پایدار و در مجموع برای رفاه حال زائران، متفاوت از گذشته است و تحول خوبی در این حوزه‌ها صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: در سایر زیرساخت‌ها از جمله راه نیز اقدامات اساسی برای همیشه انجام شده که قابل مقایسه با گذشته نیست و جای تقدیر دارد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.