×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

۳۵ روستای چهارمحال و بختیاری نیازمند جاده ارتباطی است

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز پنجشنبه در شورای اداری چهارمحال و بختیاری که با حضور آیت‌الله اعرافی رییس حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، تاکید کرد: در روزهای اخیر توفیق حضور در مناطق محروم شهرستان کوهرنگ به‌ویژه روستاهای بدون جاده را داشتم که مردم درخواست‌هایی در زمینه احداث جاده بودند.

وی ارتقای فرهنگ را نیازمند توسعه زیرساخت‌هایی مانند جاده، بهداشت و رسانه‌ها دانست و افزود: ندانستن برخی امور فرهنگی، از ضعف مردم نیست و علت آن کوتاهی ما مسوولان است.

نکونام دغدغه اصلی مردم این مناطق را نبود جاده به‌علت مخالفت منابع‌طبیعی و آبخیزداری با قطع درختان اعلام و تصریح کرد: براساس صحبت مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان در روز گذشته مجوز احداث ۲ کیلومتر مسیر در این مناطق صادر شده است.

وی نبود جاده را عامل قطع درختان جنگل‌ها برای سوخت طبیعی و ساخت مسکن دانست و یادآور شد: احداث جاده در این مناطق از قطع درختان جلوگیری می‌کند و باعث حفظ بیشتر منابع‌طبیعی و افزایش فعالیت‌های فرهنگی خواهد شد.

نکونام اظهار داشت: برگزاری این نشست در ارتقای وضعیت حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری و رشد شاخص‌های فرهنگی تاثیرگذار است.

به گزارش ایرنا، شهرستانهای اردل و کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارند و بخشی از بافت این منطقه عشایر کوچرو هستند که سالها درخواست احداث جاده دسترسی را دارند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.