×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

ساماندهی زنان دستفروش در قالب طرح علمی و با بهره‌مندی از نظرات اساتید دانشگاه

مریم اردبیلی در حاشیه هفدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: در بوستان گفت و گو توانستیم هفدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی را که حاصل تلاش بیش از ۴هزار نفر از زنان سرپرست خانوار و دست آفریده های آنهاست را برای شهروندان به نمایش بگذاریم.

 وی افزود: با توجه به تخفیف هایی که در این نمایشگاه قرارداده شده است، این محصولات می تواند در شروع سال تحصیلی خرید های خوبی را رقم بزند.

 مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران ادامه داد: این نمایشگاه یکی از کارهایی است که ما در شهر تهران در حوزه بانوان و زنان سرپرست خانوار  برای خانم هایی که در مراکز کوثر شهرداری مشغول هستند و یا در حوزه مشاغل خانگی فعالیت می کنند؛ انجام دادیم تا بتوانیم فرصت عرضه محصولات آنها را فراهم کنیم. ضمن اینکه شهروندان نیز فرصت خرید مناسب را پیدا می کنند و همینطور کمکی به زنان سرپرست خانوار می کنند.

 وی با اشاره به اینکه ضمن ادامه دادن مسیر قبلی، نگاه تازه ای در این حوزه  در دوره جدید مدیریت شهری به این نمایشگاه ایجاد شده است، بیان کرد: رویکرد قالب در این دوره برنامه ریزی برای ایجاد غرفه مادر و کودک، نگهداری از کودکان و غرفه های بازی برای بچه ها  و خدماتی که حضور خانواده ها را تسهیل کند، بوده است.

 اردبیلی یادآور شد: نکته بعد تنوع کسب و کارهایی است که در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است. همچنین فرصتی برای حضور استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده تا این امکان را برای زنان شاغل در مراکز کوثر و مشاغل خانگی فراهم می آورد تا کسب و کارهای خود را گسترش دهند.
وی با بیان اینکه در این نمایشگاه ۳۱۰ کسب و کار در فضای نمایشگاهی به وسعت ۴هزار و ۸۰۰ مترمربع برگزار شده که دست آفریده های ۴هزار و ۵۰۰نفر از بانوان را به نمایش می گذارد، تاکید کرد: برخی از بانوانی که در مراکز کوثر شهرداری تهران مشغول به فعالیت هستند، بانوانی هستند که به دلیل موضوعات قضایی دارای رای باز هستند اما ادامه محکومیت آنها به شرط اشتغال است تا دوره محکومیت خود را در کنار خانواده هایشان طی  کنند.
وی در ادامه گفت: در این دوره سعی کرده ایم تا هم امکان عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار را فراهم کنیم  و هم مشاغل خانگی و مراکز کوثر را معرفی و دامنه فعالیت آنها را گسترش دهیم و هم اینکه مطابق شعار امسال امکان حضور شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها را  داشته باشیم.
مشاور امور بانوان شهرداری تهران افزود: ما به جز این نمایشگاه که امید داریم سالی دوبار برگزار کنیم فضاهای فصلی و دائمی را برای فروش محصولات زنان سرپرست خانوار فراهم کرده ایم.
 وی با بیان اینکه شهرداری تهران در ۴ پهنه شهر بازارچه های دائمی برای عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار ایجاد کرده است، ادامه داد:  بازارچه جنت، بازارچه حکیمه، بازارچه خاوران و بازارچه مجیدیه از جمله این مراکز دایمی است. 
اردبیلی با اشاره به اینکه امیدوار هستیم این ظرفیت را گسترش دهیم، بیان کرد: همچنین در نظر داریم تا از سایر امکانات شهرداری تهران برای عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار نیز استفاده کنیم.
 مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران همچنین یادآور شد: از سوی دیگر به هر مناسبتی مانند نوروز، دهه فجر، روز زن و …. امکان عرضه محصولات در هر منطقه ای ایجاد می شود. ما سعی می کنیم چرخه ارائه محصولات زنان سرپرست خانوار متوقف نشود.
 وی در پاسخ به این سوال خبرنگار شهر مبنی بر میزان استقبال زنان دستفروش مترو برای حضور در این نمایشگاه تاکید کرد:  دستفروشان مترو هم از طریق مسئولان مترو و هم از طریق شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل دعوت به گرفتن غرفه در این نمایشگاه شدند اما نوع کسب و کار آنها به گونه ای برای شان جا افتاده که هیچ هزینه ای برای کسب و کار خود پرداخت نمی کنند و تابع ضوابطی هم نیستند به همین دلیل از این نمایشگاه استقبال نکردند. 
مریم اردبیلی همچنین گفت: ما در تلاش هستیم ضمن اینکه به کسب و کار آنها لطمه وارد نشود طرح هایی با همکاری اساتید جامعه شناس اجرایی کنیم که البته در حد پایلوت و مقیاس کوچک در حال برگزاری است. در صورت مشخص شدن نتایج این مطالعات به صورت یک طرح بزرگتر اجرایی می شود.
وی در پایان صحبت های خود افزود: از عموم شهروندان تهرانی دعوت می کنم در آستانه فصل پاییز و همچنین آغاز فصل بازگشایی مراکز آموزشی از نمایشگاه زنان و تولید ملی که بخشی از تولیدات زنان سرپرست خانوار است و تا ۱۸ شهریور ماه از ساعت ۹ صبح تا ۲۱برپاست، خرید های خود را انجام دهند.
انتهای پیام/

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.