×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

آبرسانی به ۱۲ روستای دهستان قمرود

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، عباس ذاکریان در خصوص روند مصوبات سفر ریاست جمهوری به قم اظهار داشت: یکی از اولین سفرهای ریاست جمهوری، سفر به قم بود که مصوبات خوبی به دنبال داشت، هر چند عقب ماندگی های استان قم در عمران و آبادانی بیش از این نیاز به تلاش دارد.

فرماندار قم گفت: در حدود ۲,۲۰۰ میلیارد تومان برای سفر رئیس جمهور اعتبار پیش بینی شد، تا چند روز قبل ۷۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافت و این مصوبات برای سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ است و امیدواریم با قول مساعی که داده شد ۵۰۰ میلیارد تومان تا پایان شهریور تخصیص یابد.

وی تصریح کرد: قرار شد تا پایان سال همه اعتبارات اختصاص یابد، در این باره مدیریت استان بسیج شده اند تا مجدداً مشکلات احصا شود و در سفر دوم نیز ره آورد خوبی داشته باشیم، البته مصوباتی در این سفر اخذ شد که ارزش ریالی بسیار زیادی داشت.

هفته دولت ۱۸۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲,۲۰۰ میلیارد تومان در قم افتتاح شد

ذاکریان عنوان کرد: در هفته دولت ۱۸۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲,۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد که بخشی از پروژه ها ویژه شهرداری بود و شامل ۴۰ پروژه شهری با اعتبار ۱,۰۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سه بخش شهرستان قم شامل خلجستان و سلفچگان و مرکزی مصوباتی پیگیری شد، در این خصوص دو بخش خلجستان و مرکزی شاهد دو سفر استاندار برای پیگیری مصوبات بوده و در این باره تصمیمات خوبی گرفته شد.

فرماندار قم ادامه داد: در بخش مرکزی ۷۶ مصوبه داشتیم که ۳۹ مورد آن اجرا شده و ۱۷ مورد در دست اقدام است و ۲۰ مورد مقدمات را می گذراند، همچنین در خلجستان ۲۵ مصوبه داشته ایم که ۱۲ مورد اجرا شده و ۱۲ مورد در دست اقدام است.

وی اظهار داشت: سلفچگان نیز ۶۷ مصوبه داشته که ۲۳ مورد آن اجرا شده و ۴۱ مورد در دست اقدام است و سه مورد اقدام نشده، در مجموع ۱۶۸ مصوبه برای این سه بخش داشته‌ایم که ۷۴ مورد اجرا شد و ۷۰ مصوبه در دست اقدام بوده و ۲۴ مصوبه هنوز اجرایی نشده است.

ذاکریان گفت: برخی از مصوبات که اجرا نشده مشکلات قانونی دارد و دلایل را شفاف به مردم اعلام می کنیم، اما از همه ظرفیت ها برای رفع مشکلات نیز استفاده می شود.

بازنگری طرح هادی مبارک آباد قم در دست اقدام قرار گرفت

وی افزود: در بخش مرکزی بازنگری طرح هادی مبارک آباد در دست اقدام قرار گرفت که مشکلی چند ساله برای الحاق اراضی اطراف روستا به شمار می رفت و با بازنگری مشکلات قابل توجهی از ساکنین حل می شود.

فرماندار قم بیان کرد: الحاق کارگاه ها و واحدهای درودگری در اطراف روستای لنگرود نیز در دستور کار گرفت، از طرفی با اقدامات موثر اختلاف چندین ساله بین اهالی روستای کوه سفید و معدن در این منطقه رفع شد.

آبرسانی به ۱۲ روستای دهستان قمرود

وی عنوان کرد: آبرسانی به ۱۲ روستای دهستان قمرود با همراهی آب و فاضلاب و تخصیص اعتبارات و تحقق نهضت ملی مسکن در قنوات با آغاز مجتمع ۶۰ واحدی و رایزنی در اخذ زمین بیشتر از دیگر اقدامات در هفته دولت بوده است.

ذاکریان تصریح کرد: خلجستان، پرترددترین جاده ها را دارد و تصادفاتی در سه راهی باغ یک داشتیم که نقاط حادثه خیز شناسایی و احداث زیر گذر در جهت کاهش تصادفات در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: تعریض محور دستجرد با اعتبارات تخصیص یافته و و تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه کاره بخشی از اقدامات است، در حال حاضر ۹۵ درصد جمعیت قم، شهری است و بودجه روستاها کاهش یافته و اصلاح این بحث نیاز به قانون دارد.

افزایش بودجه روستاهای قم نیازمند اصلاح قانون است

فرماندار قم خاطرنشان کرد: در این باره رایزنی هایی انجام شده تا در قانون بودجه سال آینده این موضوع اصلاح شود و بودجه خوبی برای روستا در نظر بگیریم تا بتوانیم مهاجرت معکوسی را با توسعه روستاها شکل بگیریم.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات کشور و کلان شهرها حمل و نقل عمومی است، در این باره دو دغدغه جدی در مورد مترو و منوریل وجود داشت که در سفر ریاست جمهوری تعیین تکلیف شد.

ذاکریان گفت: در تامین ناوگان مترو از چین قرار شد ۸۰ واگن به متروی قم اختصاص یابد اما عملیاتی نشد، اگر برای تست فاز یک مترو تامین ناوگان شود، این بخش راه اندازی می‌شود.

وی در مورد تامین اتوبوس افزود: بین سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ حدود ۱۵۰ دستگاه اتوبوس نو خریداری و حدود ۱۰۰ اتوبوس بازسازی اساسی شد، با توجه به تحریم ها با مشکلاتی برخوردیم و چاره ای جز نوسازی اتوبوس ها نداشتیم، در این باره ۱۵۰ دستگاه اتوبوس نو خریداری شده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

۲۵۰ دستگاه اتوبوس در اختیار ناوگان حمل و نقل عمومی قم قرار گرفت

فرماندار قم بیان کرد :۱۰۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده به همراه اتوبوس های خریداری شده ۲۵۰ دستگاه اتوبوس می شود و در سفر دوم ریاست جمهوری رایزنی برای خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به دیگر پروژه ها عنوان کرد: در سلفچگان ساماندهی سایت دفن پسماند صنعتی معروف به ۱۸ هکتاری در دستور کار قرار گرفت، همچنین بهسازی ورودی اصلی روستای قلعه چم با ۳ میلیارد تومان اعتبار و بهسازی روستای عنایت بیک با وسعت ۸۰۰ متر مربع و ۷ و نیم میلیارد تومان اعتبار و حل مشکل ۲۰ هکتاری شهر سلفچگان از جمله این پروژه‌هاست.

ذاکریان اظهار داشت: بوم گردی یکی از ظرفیت های مهم در روستاهاست که در جهت توسعه از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ مبالغ خوبی در وام های ارزان اختصاص یافته است، در روستاها جاذبه‌های متعددی داریم و امکانات باید به سمت مهاجرت معکوس برود.

۷۰ درصد از کفش صادراتی ایران از قم است

وی خاطرنشان کرد: قم در توسعه صنعت کفش جایگاه خوبی دارد و ۷۰ درصد از کفش صادراتی ایران از قم است که در مشاغل خرد و خانگی موثر است و مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی در مورد ساماندهی ریل های متروکه گفت: ۷ کیلومتر کنار بلوار امام رضا ریل متروکه رها شده بود و ۸ کیلومتر ریل از ایستگاه مرکزی تا ایستگاه جمکران وجود دارد که هیچ قطاری از آن عبور نمی کند، یکی از خواسته های طولانی مدت مردم جمع آوری ریل ها بود که با همت مجموعه مدیریت استان جز مصوبات قرار گرفت و شهرداری پای کار آمد.

۸ کیلومتر ریل موازات بلوار امام رضا (ع) جمع آوری شد

فرماندار قم افزود :۸ کیلومتر ریل موازات بلوار امام رضا (ع) جمع آوری شد و حذف ریل از پشت مصلی تا تقاطع هنرستان شروع شده و تا جمکران جمع آوری می شود.

وی در مورد تمهیدات لازم در اربعین و حضور زائرین در قم بیان کرد: زائران از کشورهای شرقی و برخی از استان ها حضور چند روزه در قم خواهند داشت و ستاد استانی اربعین بحث های اصلی اسکان زائران را به عهده دارد و تمرکز اصلی روی جمکران است و مصلی قدس و مساجد و تکایا نیز آماده می شوند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.