شهر و روستا

اختصاص ۳۸ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای درمیان

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مهدی فرجامی‌فرد روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: پروژه آبرسانی به روستاهای سیدآباد، میرآباد و کماچی از مجتمع کلاته ملا تا دو ماه آینده افتتاح و آبرسانی به روستای ماه بانو از مجتمع فخرود هم به زودی محقق می‌شود.

وی ادامه داد: عمده کار در شهرستان درمیان مربوط به پروژه مجتمع آبرسانی خونیک چهارتنگ است که شامل ۱۳ روستای درمیان و سه روستای سربیشه است که کار با سرعت مناسب در حال انجام است.

فرماندار درمیان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ تمامی روستاهای درمیان از آب پایدار برخوردار می شوند، ادامه داد: جشن پایان آبرسانی به روستاهای درمیان با همکاری قرارگاه شهید ناصری در هفته دولت سال آینده برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جاده بیرجند به درمیان یکی از دغدغه های مردم این شهرستان است، افزود: مجوز کمیسیون ماده ۲۳ برای این جاده اخذ شده و در جدول یک قانون بودجه قرار گرفته است.

فرجامی‌فرد وجود بازارچه مرزی میل ۷۳ و همجواری با افغانستان را از جمله ظرفیت‌های شهرستان درمیان دانست و گفت: همچنین فعال بودن کارخانه سیمان باقران، وجود ۴۰ معدن با ذخیره ۴۱۰ تن، قلعه‌های تاریخی و روستاهای گردشگری، وجود شهرک گلخانه‌ای، رتبه دوم تولید زرشک و گوشت سفید از دیگر ظرفیت‌ها است.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های کارخانه قند قهستان به روزرسانی و مجوز تولید شکر نیز صادر شده است و مهرماه امسال مجدد این کارخانه راه‌اندازی خواهد شد.

فرماندار درمیان به مهمترین اقدامات دولت ایران قوی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در هفته دولت ۱۱۰ پروژه عمرانی با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی با بیان اینکه شعار دولت ایران قوی بر مبنای مردمی بودن است، ادامه داد: در این زمینه دیدار با خانواده شهدا، برپایی ۱۷ میز خدمت، ۷۲ ملاقات مردمی و بازید از ۹۶ روستا انجام شده است.

فرماندار درمیان از مرمت ۶۸ رشته قنات و اجرای ۴۴۷ هکتار آبیاری کم فشار در یکساله اخیر خبر داد و افزود: اجرای طرح هادی ۱۲ روستا، اجرای ۱۰۰ هزار مترمربع آسفالت معابر در ۲۴ روستا و صدور ۴۲۰ سند روستایی و شهری از دیگر اقدامات است.

وی با اشاره به حل مشکل اراضی موسوم به لچکی در حاشیه شهر اسدیه گفت: این اراضی بعد از ۱۷ سال که با مشکل مواجه بود اکنون آماده واگذاری است.

فرجامی‌فرد تصریح کرد: در این مدت ۲۹ هزار مترمکعب آبرسانی به عشایر، اجرای ۲۳ چمن مصنوعی، اجرای ۳۲ پروژه مخابراتی، تسطیح هزار و ۵۰۰ کیلومتر ایل راه عشایر و ۲۹ کیلومتر آسفالت جاده روستایی انجام شده است.

وی بیان کرد: در آستانه مهرماه و آغاز سال تحصیلی، ۳۳ کلاس درس با هزینه کرد ۳۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آماده افتتاح و ۱۶ کلاس درس نیز در حال ساخت است.

فرماندار درمیان بر معرفی ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان تأکید کرد و گفت: همچنین برای بازگشایی بازارچه مرزی میل ۷۳  که از سال ۹۳ به صورت یکطرفه از سوی افغانستان تعطیل شد در حال پیگیری هستیم البته نیازمند دیپلماسی قوی و موافقت کشور افغانستان است.

خروج از نسخه موبایل