شهر و روستا

بازنگری در سرانه‌های خدماتی پروژه باغ راه حضرت فاطمه (س)

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا شمس احسان، در بازدید از منطقه ۱۸ تهران اظهار کرد: توجه به سرمایه‌های اجتماعی و حمایت از ظرفیت‌های مردمی در محلات جنوب شهر، در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش مؤثری دارد.

وی ابتدا با حضور در دوشنبه‌های ورزشی و گفت‌وگو با ورزشکاران، قهرمانان و شهروندان فعال ورزشی منطقه ۱۸ در بوستان قائم گفت: امروز شاهد ظرفیت‌های چشمگیر مردمی در عرصه‌های مختلف ورزشی هستیم و دغدغه ما در شورای اسلامی شهر تهران سیاست‌گذاری در حوزه توسعه ورزش همگانی است.

شمس احسان ادامه داد: مناطق جنوبی تهران همواره خاستگاه پرورش استعدادها و ظرفیت‌های قهرمانی بوده است، باید بستری فراهم شود که زیرساخت‌های ورزشی منطقه بیشترین کارایی را برای ساکنین داشته باشد و ورزش همگانی را به سمت ورزش حرفه‌ای سوق دهد تا بتوانیم از بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم.

رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران افزود: سازمان ورزش و شهرداران مناطق بهترین شرایط را برای ورزشکاران فراهم کنند تا شهروندان بدون دغدغه در این مسیر قدم بردارند.

در ادامه شمس‌احسان از مرکز فراموز منطقه ۱۸ بازدید کرد و گفت: شورای ششم بر فعالیت‌های نوآورانه و خلاقانه در مراکز فراموز تاکید دارد؛ باید اثربخشی مراکز فراموز مورد توجه و بررسی قرار گیرد تا بتوانیم این مراکز را در همه مناطق گسترش دهیم.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: تأثیرگذاری روی ذائقه‌ها در اجرای فعالیت‌های اجتماعی و تغییر کلیشه‌های رایج اهمیت دارد.

بازدید از پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) از دیگر برنامه‌های شمس احسان در منطقه ۱۸ بود و وی در این بازدید گفت: باید پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و همچنین توجه به سرانه‌های خدماتی در تکمیل این پروژه مدنظر قرار گیرد و نیازمند بازنگری است.

شمس‌احسان ضمن بازدید از محله صادقیه تاکید داشت که مناسب سازی معابر برای استفاده از افراد کم توان جسمی با توجه به مطالبات مردمی در این محله به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه ضمن بازدید از محله یافت آباد جنوبی (عرب آباد) با ساکنین این محله گفت‌وگو کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از گود خلیج فارس اظهار داشت: منطقه با در نظر گرفتن ملاحظات باید طرح‌های مطالعاتی و توسعه‌ای خود را برای ساماندهی و رونق بخشی از این محدوده ارائه کند تا ظرفیت‌های گردشگری و فرامنطقه‌ای برای شهروندان ایجاد شود.

شمس‌احسان در ادامه با توجه به روز کشتی ضمن بازدید از خانه کشتی شهیدان قربانی دستجردی تاکید کرد که با توجه به مطالبات مردمی مبنی بر بازگشایی این مکان، به فوریت موانع بهره برداری برطرف شود تا طی روزهای آینده شهروندان بتوانند از این زیرساخت بهره مند شوند.

خروج از نسخه موبایل