شهر و روستا

پایش و ارزیابی سامانه فتوولتاییک با ظرفیت ۲۵کیلووات در ساعت

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی با تأکید بر اهمیت استفاده از انرژی‌های پاک در حفظ محیط زیست شهری گفت: با توجه به اهمیت منابع سوخت فسیلی و به دلیل محدودبودن و روبه‌اتمام‌بودن این سوخت‌ها، همچنین آثار مخرب سوخت‌های فسیلی بر محیط زیست، روی‌آوردن به احداث نیروگاه‌های خورشیدی برای شهرها اهمیت حیاتی پیدا می‌کند.

وی با اشاره به سه نیروگاه خورشیدی منطقه ۱۲ افزود: این نیروگاه‌ها با همین هدف و به ظرفیت ۱۰۰ کیلووات در ساعت در این منطقه راه‌اندازی شده‌اند که منطقه ۱۲ به دلیل تولید بالای برق خورشیدی «تنها منطقه سبز شهر تهران» نام‌گذاری شده است.

شهردار قلب طهران از پایش و ارزیابی سامانه فتوولتاییک ساختمان شهرداری این منطقه طی ۲ روز خبر داد و بیان کرد: این سامانه که برای ارزیابی عملکرد نیروگاه‌های خورشیدی به کار می‌رود، با هدف بررسی عملکرد و طراحی شرایط پدافند غیر عامل، همچنین میزان تولید برق ساختمان اداری شهرداری منطقه ۱۲ ارزیابی شد.

وی توضیح داد: در این نیروگاه خورشیدی که در ساعت ۲۵ کیلووات ساعت برق تولید می‌کند، طی بررسی‌های صورت‌گرفته، پنل‌های خورشیدی، کابل‌های تولید برق و مقادیر تولید برق مورد ارزیابی قرار گرفت.

انتهای پیام 

خروج از نسخه موبایل