×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

۲۲ پروژه شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی در ۱۱۲ روستا

به گزارش روستانیوز، حسین امامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۲ پروژه شرکت آب و فاضلاب استان با اعتبار هزار و ۶۱۲ میلیارد ریال در ۱۱۲ روستا افتتاح می‌شود.

وی گفت: پروژه‌های آبرسانی به روستاهای رزگ، کم چاه، کوشک‌آباد، گزیک، چشمه موسی، چهکند روشناوند، حمبل، حج نج، پایدارسازی آب روستای بجد و مجتمع پسوچ شهرستان بیرجند نیز با برخورداری ۱۵ هزار و ۳۴۳ نفر از مزایای آن، آماده بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی اظهار داشت: در این زمینه ۱۱ مخزن با ظرفیت ۲ هزار و ۱۱۰ مترمکعب، ۶ ایستگاه پمپاژ، ۶۲ کیلومتر خط انتقال و ۱۹ کیلومتر شبکه توزیع احداث شده است.

وی افزود: همزمان با هفته دولت پروژه آبرسانی به صنوف آلاینده بیرجند نیز با اجرای ۲۷ کیلومتر خط انتقال افتتاح می‌شود.

امامی گفت: همچنین برای آبرسانی به روستاهای افضل‌آباد و تل عارف شهرستان نهبندان پنج مخزن با ظرفیت ۴۶۰ مترمکعب، ۲ ایستگاه پمپاژ، ۱۵ کیلومتر خط انتقال و سه کیلومتر شبکه توزیع احداث شده است.

وی اضافه کرد: براساس برنامه در شهرستان نهبندان عملیات آبرسانی به روستاهای حسین‌آباد ابله، حسین‌آباد سرکل از مجتمع افضل‌آباد و روستاهای حسنعلی، شیور و حسن‌آباد از مجتمع طارق با حجم عملیات ساخت یک مخزن ۲۰۰ مترمکعبی، ۲۳ کیلومتر خط انتقال و سه کیلومتر شبکه توزیع تا پایان شهریور ماه جاری تکمیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: در شهرستان مرزی درمیان نیز موفق به اجرای پروژه آبرسانی به روستای خیرآباد شدیم تا ۱۴۰ خانوار با جمعیت ۶۰۸ نفر از آب بهداشتی بهره‌مند شوند.

وی افزود: برای رفع مشکلات کمبود آب مجتمع فخرود عملیات حفر و تجهیز چاه درمیان عملیاتی شده است که از مزایای آن ۲۱ روستا با جمعیت سه هزار و ۴۲۱ نفر برخوردار خواهند شد.

امامی بیان کرد: در هفته دولت امسال پروژه آبرسانی به مجتمع کویر شهر طبس با حجم عملیاتی سه مخزن با حجم ۱۵۰ مترمکعب مخزن ذخیره و ۳۳ کیومتر خط انتقال افتتاح می‌شود و سه هزار و ۷۶۹ نفر از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

وی گفت: همچنین آبرسانی به شهرک ولی‌عصر (عج) شهر سربیشه با حجم عملیات ۵۰ مترمکعب مخزن و ۳.۵ کیلومتر شبکه توزیع با جمعیت ۱۶۰ نفر و آبرسانی به روستای کلاته محمد لاله با ۴.۲ کیلومتر شبکه توزیع با جمعیت ۶۸ نفر در هفته دولت انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر ۴۰۱ روستای استان با ۲۷ دستگاه تانکر سیار آبرسانی می‌شود و از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه، ۷۲ هزار و ۵۱۰ متر مکعب آب به این روستاها ارسال شد.

وی گفت: شهرستان نهبندان با ۸۶ روستا، بیرجند با ۶۷ و سربیشه با ۶۴ روستا به ترتیب بیشترین روستاهای استان را در آبرسانی سیار دارند.

امامی از عملیات اجرایی در روستاهای فاقد تاسیسات آبرسانی در قالب پروژه‌های محرومیت‌زدایی توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) خبر داد و افزود: این طرح برای آبرسانی به ۴۹ روستای خراسان جنوبی با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان و پیش‌بینی مدت اجرای ۳۰ ماه در حال اجرا است.

وی بیان کرد: علاوه بر این قرارداد، آبرسانی و پایدارسازی شبکه آب ۶۵ روستا از محل اعتبارات ملی و استانی توسط شرکت آب و فاضلاب در حال انجام است که با توجه به اولویت اجرایی تعیین شده، در برنامه تکمیل و بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.