×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

پرورش استعدادهای ورزشی شهر با کمک فدراسیون‌ها و آموزش و پرورش/لازم است مدیریت تخصصی واحد در ورزش شهرداری ایجاد شود

حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر درباره اتخاذ رویکرد سازمان ورزش در این دوره از مدیریت شهری در زمینه ورزش همگانی اظهار کرد: اعتقاد دارم که در ورزش شهروندی، ورزش به معنای فعالیت جسمانی هدف اصلی ما نیست و هدف سالم سازی جسم و روح و توجه به معنویت است؛ در واقع ورزش وسیله‌‍ای برای حال و حس خوب شهروندان است.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران با بیان اینکه پرورش قهرمان در فاز دوم کارهای ما است؛ افزود: در کنار پیشبرد بخش ورزش همگانی و شهروندی یکی از اهداف ما استعدادیابی و هدایت این استعدادها به سمت ورزش قهرمانی است؛ در واقع می توانیم نخبه هایی را شناسایی کنیم که در ورزش قهرمانی موفق باشند؛ برای این کار مثلثی را با اضلاع «سازمان ورزش شهرداری»، «فدراسیون‌ها و هیات های ورزشی» و  «آموزش و پرورش» تشکیل داده ایم.

وی با اشاره به اینکه استعدادیابی و شناسایی استعدادها بر اساس شاخص‌های فیزیولوژیکی، آناتومیکی و حتی روانی افراد صورت می گیرد، عنوان کرد: بخش دوم کار شکوفا کردن این استعدادها است که بعد از شناسایی به سمت هدف اصلی که قهرمانی است سوق داده شوند. بر این اساس تعامل و تفاهم با فدراسیون‌ها و آموزش و پرورش در حال انجام است تا بتوانیم استعدادهای نوجوان سطح شهر را شناسایی و جذب کنیم و با امکانات سازمان ورزش و فدراسیون‌های ورزشی خدمات فنی را به آنها ارائه داده و استعدادهایشان را پرورش دهیم تا که برای شهر و کشورمان افتخار آفرینی کنند.

اوجاقی در ادامه درخصوص برنامه های سازمان ورزش برای استفاده از ورزشکاران و مربیان موفقی که از دل شهرداری بیرون آمدند و هنوز هم در شهرداری هستند، توضیح داد: حتما در بحث فنی با تعامل با فدراسیون‌ها و استفاده از ظرفیت فنی شهرداری تهران، اولویت ما استفاده از این افراد موفق برای پرورش جامعه هدف یعنی نوجوانان است.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران درباره اضافه کردن ورزش‌های روحی مثل یوگا به ورزش‌های شهروندی، گفت: حتما از ورزش‌هایی که مردم از آن‌ها استقبال می کنند و در دنیا نیز مورد استقبال است استفاده می کنیم البته این کار مستلزم این است که این ورزش ها متناسب با شرایط فرهنگی کشورمان بومی سازی شوند. در واقع مهمتر از آن ورزش، ارزش هایی است که از طریق ورزش به دنبال آن هستیم. یک سری از رشته های ورزشی تحت قالب انجمن ها زیر نظر فدراسیون ها در حال فعالیت هستند و در کنار آن رشته های ورزشی مدرنی نیز وجود دارند که در قالب انجمن‌های زیر مجموعه برخی نهادهای مرتبط با ورزش دنبال می شوند. استفاده از این ورزش‌ها در صورت  استقبال مردم و تطابق با ارزش ها برای ما مهم است و حتما این اتفاق را رقم خواهیم زد.

وی درباره بازسازی برخی ست‌های ورزشی مستهلک در پارکها به ویژه در مناطق جنوبی شهر و لزوم هماهنگی در شهرداری برای این اقدام بیان کرد: سازمان ورزش یک سازمان تخصصی در رابطه با یک موضوع خاص است که جنبه های فنی و ملاحظات خاص خود را دارد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که در شهرداری یک موضوعی در رابطه با بحث ورزش وجود دارد ؛ مثلا سازمان ورزش یک سری امکانات و ظرفیت ها را در اختیار دارد، برخی مجموعه ها و سخت افزارها در اختیار مناطق است و یک سری کارها از جمله نصب و بازسازی ست های ورزشی پارک ها را زیباسازی انجام می دهد و برخی از امور نیز بر عهده اداره کل رفاه شهرداری است؛ بنابراین اگر یک مدیریت تخصصی واحد روی موضوعات حوزه ورزش داشته باشیم، باعث برون رفت ما از این چالش و مشکل می شود.

اوجاقی در پایان تاکید کرد: توجه مسئولان تصمیم گیرنده درخصوص ورزش در شهرداری و شورا را به این موضوع جلب می‌کنم که نگاهشان به موضوع ورزش یک نگاه واحد، زیرنظر سازمان تخصصی ورزش باشد چون در این صورت رسیدن به اهداف مدنظر سریعتر و بهتر انجام می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.