×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

عملیات آبرسانی به روستاهای بخش مرکزی چابهار از سد زیردان آغاز شد

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، علیرضا قاسمی در آئین آغاز عملیات اجرایی این پروژه با حضور نماینده مردم حوزه انتخابیه چابهار در مجلس و فرمانداران شهرستان چابهار و دشتیاری اظهار داشت: با اجرای خط انتقال لاتیدان به مجتمع کمبل سلیمان، ۵۸ روستای بخش مرکزی شهرستان چابهار با ۳۵ هزار نفر جمعیت به آب پایدار انتقالی از سد زیردان متصل می‌شوند.

وی برآورد اولیه طرح را ۴۶ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این میزان ۱۰ میلیارد تومان مبلغ قرارداد پیمانکار مجری طرح بوده و ۳۶ میلیارد تومان نیز بابت خرید لوله‌های مورد نیاز هزینه می‌شود.

مدیرعامل آبفا سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۲۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای اجرای طرح به شرکت تخصیص یافت، اظهارکرد: طبق پیش‌بینی صورت گرفته، مدت پیمان این خط انتقال ۹ ماه از زمان تحویل زمین بوده و اعتبارات آن نیز از محل توسعه سواحل مکران در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به حجم عملیات اجرایی این طرح گفت: در راستای اجرای این پروژه، لوله‌گذاری به طول ۲۰ کیلومتر با لوله ۳۵۰ پلی‌اتیلن، احداث یک باب مخزن ۲۰۰ متر مکعب بتنی، احداث ایستگاه پمپاژ و تجهیزات وابسته صورت می‌گیرد.

قاسمی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب علاوه بر این پروژه، در قالب طرح جهاد آبرسانی خطوط انتقال فرعی و شبکه‌های توزیع تعدادی از روستاهای بخش مرکزی از جمله وشنام‌ها، کمبل‌سلیمان و تیس‌کوپان را آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: در بعضی روستاها بویژه در حوزه تیس‌کوپان‌ها شبکه‌های توزیع تکمیل شده و در مجموع ۲۰۰ کیلومتر در قالب طرح جهاد آبرسانی در بخش مرکزی شهرستان چابهار لوله‌گذاری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با اجرای طرح جهاد آبرسانی و خط انتقال لاتیدان، لوله‌گذاری در روستاهای بخش مرکزی صورت می‌گیرد تا همزمان به سد زیردان متصل شوند.

وی تصریح کرد: به این ترتیب که همزمان با اجرای خط انتقال، شبکه‌های پایین دست و خطوط فرعی نیز اجرا می‌شوند تا به محض اینکه خط انتقال لاتیدان تکمیل شد به شبکه‌های توزیع متصل شود.

قاسمی افزود: پیش‌بینی می‌شود با تکمیل خط لاتیدان و اجرای شبکه‌های روستاهای بخش مرکزی شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی در چابهار در بخش روستایی به بیش از ۹۸ درصد ارتقا پیدا کند و همه روستاها در این شهرستان از آب آشامیدنی بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه با تکمیل این طرح هیچ روستای فاقد شبکه آب در شهرستان چابهار نخواهیم داشت، ابراز امیدواری کرد با تخصیص به موقع اعتبارات طی دو سال آینده جشن آبرسانی به کلیه روستاهای شهرستان چابهار برگزار شود و هیچ روستایی در چابهار بی‌بهره از آب نباشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.