شهر و روستا

امضا تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری تهران و مدرسه علمیه مروی

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران عصر امروز سه شنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۱ با حضور در مدرسه علمیه مروی با تولیت این نهاد آیت الله محمد باقر تحریری دیدار و گفت و گو کرد.

 شهردار تهران در این دیدار با اشاره به این موضوع که تهران نیازمند علما و بزرگان است، گفت: ما در مجموعه شهرداری با ۳ گانه شهر، شهروند و شهرداری (مدیریت شهری) مواجه هستیم که در این ۳ گانه باید زمینه رشد مادی و معنوی شهروند را فراهم کنیم.

زاکانی ادامه داد: در این دوره مدیریت شهری توجه بر این بود که تهران آینده از تهران امروز متفاوت باشد زیرا تهران امروز هویت ثانویه ای ندارد و این فقر هویت کلانشهر تهران مایه افتخار نیست.

وی با بیان این مطلب که محور قرار دادن مساجد در شهر تهران برای ما به عنوان یک اصل قرار دارد، گفت: در تهران شاهد بی عدالتی سنگین هستیم و این اتفاق در حالی است که ظرفیت های بی نظیری در شهر تهران وجود دارد و برای ما مهم است که نوسازی شهری بر مبنای هویت ایرانی – اسلامی بر مدار و شکل درست آن برنامه ریزی و اجرا شود.

شهردار تهران افزود: برخی از مناطق شهر تهران از جمله مناطق ۱۸، ۱۹، ۱۵، ۲۰ برای شهر تهران نوعی فرصت هستند که به نوسازی در مسیر جدید و کاهش فاصله شمال و جنوب شهر کمک کنند.

زاکانی گفت: در این دست از فعالیت ها ۳ دسته خیر و برکت برای شهر تهران وجود دارد که دسته اول این است که اگر موقوفه مولد سازی شود خیر آن شامل کل شهر می شود.

وی ادامه داد: خیر دوم این دست از فعالیت ها ناشی از ساماندهی رخ داده در فعالیت ها و خیر دیگر در ایجاد ظرفیت جدید است که امیدوارم طرح کلی ارایه شود تا در آن صفر تا صد ماجرا مشخص شود زیرا طرح کلی این امکان را می دهد که شاهد نوسازی و خلق محله های جدید باشیم.

در ادامه این دیدار آیت الله تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی پیرامون موضوعاتی از جمله موقوفات مروی، ارتباطات پیوسته و نزدیک مدیریت شهری پایتخت و شهرسازی با موضوع موقوفات، پیشنهاد ساخت تعاونی مسکن و همکاری جهت احیای بافت فرسوده نعمت آباد به بیان نظرات خود پرداخت.

در انتهای این دیدار تفاهم نامه همکاری بین شهرداری تهران و تولیت مدرسه علمیه مروی به امضا رسید.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل