×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

نظارت بر صحت انتخابات استان آذربایجان غربی توسط ۲۰ هزار نفر ناظر 

به گزارش روستانیوز، حجت الاسلام سیدابوالقاسم موسوی امروز ۲۶تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان  برگزار شد، افزود: دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی به تبعیت از شورای نگهبان طرفدار هیچ حزب و جناحی نیست و ملاک عمل اصل قانون است.

وی با اشاره به اینکه دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی تاکنون طبق قانون و شرع عمل کرده وخواهد کرد، تصریح کرد: در تمامی کشورهای دنیا نهادی برای نظارت برانتخابات وحود دارد ودرایران نیز این وظیفه برعهده شورای نگهبان است.

حجت الاسلام موسوی با تاکید به اینکه هدف از تشکیل شورای نگهبان صیانت از رای مردم است، اظهار کرد: در آذربایجان غربی ۱۰هزار ناظر فعال و ۱۰هزار ناظر ذخیره آموزش دیده داریم که در زمان انتخابات از رای مردم صیانت می کنند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی یاد آور شد : نظارت ناظرین و شورای نگهبان بر انتخابات نظارتی عام و استصوابی است.

وی ادامه داد: ناظرین مدافعین آرای مردم سالاری دینی هستند و شورای نگهبان چشم بینای نظام و یک تشکیلات مردمی است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان افزود: اصلاح قانون انتخابات برعهده مجلس شورای اسلامی است و شورای نگهبان هیچ مسیولیتی در اصلاح و تغییر قانون ندارد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه شورای نگهبان از سال ۱۳۵۹ تشکیل شده است، تصریح کرد: ناظران نظارت کامل بر انتخابات دارند و در طول سال همایش ها و آموزش های درجهت برگزاری هرچه بهتر انتخابات وصیانت از رای مردم فرا می گیرند

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.