×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

تکذیب فروش ساختمان شهرداری/ مشکل تهران تامین منابع مالی است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران امشب و در برنامه تلویزیونی صف اول گفت: در تهران با مشکل منابع مواجه هستیم و برهمین اساس شهرداری تهران برای پیشبرد برنامه‌های خود با سرمایه گذاران همکاری می‌کند.

به گفته زاکانی سرمایه گذاری موضوعی بسیار جدی است و در تهران زمینه‌های بسیار زیادی برای این امر وجود دارد و سرمایه گذار می‌تواند با این سرمایه گذاری پیشرفت کند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه اختتامیه نخواهد داشت و جلسات تخصصی برای جذب سرمایه ادامه خواهد داشت علاوه بر ۲۳۱ پروژه مشخص شده شهرداری تهران پروژه‌های دیگری نیز دارد.

زاکانی با بیان اینکه برای تمامی پروژه‌ها مطالعات تخصصی صورت گرفته است گفت: تمام مطالعات اقتصادی ۲۳۱ پروژه مشخص شده برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی مهیا است.

شهردار تهران اظهار کرد: در تهران با مشکل منابع مواجه هستیم و برهمین اساس شهرداری تهران برای پیشبرد برنامه‌های خود با سرمایه گذاران همکاری می‌کند.

وی تصریح کرد: در بستر این نمایشگاه می‌توانیم به جذب سرمایه بپردازیم و علاوه بر اشتیاق سرمایه گذاران به دنبال جذب سرمایه گذاری خرد هم هستیم.

زاکانی با بیان اینکه در گذشته ۴۹ کار مشارکتی صورت گرفته بوده است گفت: تمامی این موارد مورد آسیب شناسی قرار گرفتند و تنها یک مورد از آنها به سرانجام رسیده بود ما تمامی معایب را شناسایی کردیم و با تکیه با اهالی دانش و همکاری با دستگاه نظارتی و بخش خصوصی خواستگاه‌های خود را دنبال کردیم و این امر منجر به جذب سرمایه گذار شد.

شهردار تهران درباره نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده تهران بیان کرد: در مسیر خود افق‌هایی را دنبال می‌کنیم و مسیرهای را نیز طی می‌کنیم و در نمایشگاه خواهر خواننده توانمندی‌های خود را نشان دادیم تهران با ۲۰ شهر پیوند خواهر خوانندگی دارد و برای کسب تجربه از شهرهای دیگر این نمایشگاه برگزار شد.

وی گفت: افزایش آرامش، امنیت، ایمنی و پیشرفت تهران از جمله اهداف پیش روی است و و شهروندان ما باید تغییرات را حس کنند ۱۰ ماه از دوره مدیریت شهری می‌گذرد و مقدماتی برای جهش بزرگ در آینده فراهم شده است.

زاکانی با اشاره به شهر فروشی گفت: این موضوع مانع جدی برای توسعه شهر است اما اساس تأمین مالی مدیریت شهری جدید مشارکت با بخش خصوصی و ایجاد زمینه مولد سازی در شهر است.

شهردار تهران گفت: زمانی که بر سر کار آمدیم شهرداری با مشکل تأمین منابع مالی مواجه بود اما با برنامه ریزی توانستم مشکلات را حل کنیم و اکنون به سمت سرمایه گذاری برویم.

وی با اشاره به فروش ساختمان شهرداری برای پرداخت حقوق گفت: من در جلسه شورای شهر هم اعلام کردم که این حرف اشتباه است سال گذشته ۹۳ درصد منابع خود را تأمین کرده بودیم و این نوعی رکورد زنی بود و بدون دریافت پول از بانک با مواجه درست توانستیم این منابع را تأمین کنیم.

زاکانی ادامه داد: عضو شورای شهر دقت نداشت که ما امکان خود را در سال گذشته انجام داده بودیم و ما از طریق بورس توانستیم ۳۰ درصد سیمان را ارزان‌تر خریداری کنیم و منابع خود را ذخیره کنیم.

شهردار تهران با اشاره به بافت فرسوده گفت: گاهی اوقات یک محله نیازمند باز طراحی است که این کار در کمیسیون ماده ۵ پیگیری می‌شود اما بخش زیادی از بافت فرسوده در جنوب شهر تهران است اما در نوسازی عدالت شمال و جنوب رعایت خواهد شد.

وی گفت: در بستر تفاهم نامه به امضا رسیده می‌توانیم خرید خود را در بورس انجام دهیم و مراودات شهرداری با پیمانکاران شفاف خواهد شد.

زاکانی درباره پرونده‌های شهرداری تهران در محاکم بیان کرد: مرکز حقوقی شهرداری تهران متحول شده و جمعی از متخصصان در این معاونت حضور دارند و درحال حاضر ۱۶ هزار میلیارد تومان به نفع شهرداری در محاکم بازگشته است.

زاکانی ادامه داد: متأسفانه گاهی اوقات یک ملک چندین مرتبه به شهرداری فروخته می‌شود اما این اقدام اکنون انجام نمی‌شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.