×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

مدیریت پسماند پایتخت یک هنر است/ضرورت کاهش مصرف محصولات پلاستیکی در کلانشهرها 

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، الله وردی دهقانی در بازدید از نمایشگاه شهرهای خواهر خوانده و توانمندی های مدیریت شهری تهران با حضور در غرفه سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه مدیریت زباله های کلان‌شهر تهران یک هنر است، گفت: زباله را طلای کثیف می نامیم چون به لحاظ مواد و انرژی منبعی بسیار ارزشمند محسوب می شود. 

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در بخش پسماند و زباله سوز در کلانشهر تهران از سوی مدیریت شهری صورت گرفته است، اظهار داشت: اجرای طرح تحول مدیریت پسماند، راه اندازی مراکز MRF و زباله سوز هزار و ۱۰۰ تنی از اقدامات موثری است که از سوی سازمان مدیریت پسماند در حال انجام است. 

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی به ضرورت مدیریت و کاهش مصرف پلاستیک در کلانشهرها به خصوص کلانشهر تهران اشاره کرد و یادآور شد: صدها سال طول می کشد تا محصولات و مواد پلاستیکی تجزیه شوند و این امر موجب آلودگی های محیط زیستی از جمله آلودگی خاک می شود. عناصر فلزی هم جزو منابع تجدید ناپذیر است که به تدریج بشر را با مشکلاتی در خصوص کمبود منابع مواجه می کند، در نتیجه بازیابی و مدیریت این عناصر بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.