×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

تهران در کنار  مشکلات،  امکاناتی دارد که مغفول مانده است/ضرورت توجه و ارتقای شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم افتتاحیه نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده و توانمندی‌های مدیریت شهری تهران- دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱- اظهار کرد: آنچه ما از تهران می شناسیم هوای آلوده و ترافیک است که این دو موضوع به هم مرتبط هستند. مشکل بعدی تهران وجود بافت فرسوده در آن است؛ این در حالی است که در گذشته، تهران اینگونه نبوده و در دو سده اخیر به این شکل در آمده است. در اولین نقاشی که یک نقاش ایتالیایی از تهران به تصویر در آورده،  تهران یک شهر سرسبز و زیبا و یک باغ شهر بوده و خانه های آن حیاط های بزرگی داشتند. 

وی افزود: اما به تدریج این باغ شهر وسعت پیدا کرد و به جایی رسیدیم که از آن باغات کمتر اثری می بینیم و متاسفانه  در گسترش شهر، محیط زیست را از بین بردیم. امروز در شرایطی هستیم که از اول سال تا امروز تنها  ۲ روز هوای پاک داشتیم؛ البته مشکلاتی به جز  ترافیک و مسائل داخلی در این آلودگی تاثیر دارند و آن ریزگردهایی است که از کشور های همسایه می آید،

وی ادامه داد:گسترش این ریزگردها از کشور ترکیه آغاز می شود، جایی که جلوی دجله و فرات را می‌گیرند و باعث می شوند ریزگردها به وجود آمده و حتی به تهران برسند، البته این مشکل چتد سالی است که آغاز شده است. 

چمران با بیان اینکه تهران در کنار  مشکلات،  امکانات و توانمندی‌های فراوانی دارد؛ ادامه داد:  شاید قدمت  معماری و  تاریخی و باستانی تهران به اندازه برخی از شهرهای کشور نباشد اما در زمینه تاریخی و معماری نیز سرمایه های ارزشمندی در تهران وجود دارد که برای گردشگری ما سرمایه است. در واقع تهران برای پیشرفت و حرکت و بهبود امکانات زیادی در اختیار دارد. 

رئیس شورای اسلامی اضافه کرد: تهران شهری است که به فاصله چند کیلومتری شمال تا جنوب آن، در شمال کوه و در جنوب آن کویر وجود دارد و ما از این ظرفیت کمتر استفاده می کنیم. در واقع ظرفیت ها و امکانات تهران مغفول مانده است، باید فکری عمیق و گسترده برای بهبود شرایط شهر تهران کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: بخش  عمده ای از مشکلات به خاطر صنایع داخل شهر و اطراف آن باعث آلودگی می شود و باید این شرایط را با ارتقای شرکت های دانش بنیان که آلودگی ایجاد نمی کنند ولی توانمندی اقتصادی به ارمغان می آورند، عوض کنیم. 

وی بیان کرد: بخش اعظمی از پیشرفت های ما به خاطر تأکیدات موکد مقام معظم رهبری در گسترش دانش است. امروز دانشگاه های ما به جایی رسیدند که از نظر علمی در جایگاه مناسب و مطلوبی به سر می بریم و با این توانمندی ها می توانیم شهر و کشور را بسازیم و به سوی دانش بنیان و پاکی و محیط زیست زیبنده مردم حرکت کنیم، در این مسیر می توانیم از تجربیات متقابل با سایر شهرها در ایران و دیگر کشورها استفاده کنیم.
انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.