شهر و روستا

تبادل ۲۱۰۰ موافقت نامه بودجه ۱۴۰۱ برای نخستین بار در موعد قانونی

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر شهرابی، در کارگروه اصلاح و بازنگری ردیف‌های بودجه‌ای شهرداری تهران که با حضور برخی از معاونین برنامه ریزی و سرمایه انسانی مناطق ۲۲ گانه برگزار شد؛ اظهار داشت: بر اساس ماده ۳ تبصره ۲ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران، تمامی مناطق، واحدهای اجرایی، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات وابسته به شهرداری ملزم به مبادله موافقت نامه‌های بودجه حداکثر تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۱ هستند که در سنوات گذشته این امر با تأخیر و در طی سال انجام می‌پذیرفت اما امسال برای نخستین بار تمامی موافقت نامه‌های بودجه‌ای در مهلت قانونی مقرر با واحدهای شهرداری تهران مبادله شد.

وی افزود: تعامل حداکثری با مناطق ۲۲ گانه به منظور پیشبرد هر چه بهتر فعالیت‌ها و سیاست‌های مدیریت شهری را از رویکردهای اداره کل برنامه و بودجه دانست و افزود: امسال بنا داریم ضمن بازنگری در تبصره‌ها و تغییر در فرایند بودجه ریزی، کارگروه‌ها و کمیته‌های موضوعی را به منظور اصلاح ساختار بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۲ تشکیل دهیم.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران با اشاره به ابلاغ بودجه نقد و غیر نقد امسال بر اساس پیشنهاد مناطق افزود: در تدوین بودجه سال ۱۴۰۱ مناطق ۲۲ گانه تعیین میزان سهم اعتبار نقد و غیر نقد تمامی ردیف‌های اعتباری به مناطق واگذار شد تا با توجه به منابع غیر نقد و تجربیات سال‌های گذشته، ردیف‌های اعتباری که امکان ثبت اسناد و کارسازی غیر نقد در آنها وجود دارد؛ تعیین کنند و پیشنهاد اعتبار غیر نقد ردیف را از طریق سامانه تدوین بودجه اعلام نمایند.

وی گفت: تدوین شیوه نامه برنامه عملیاتی مناطق، راه اندازی سامانه برنامه عملیاتی مناطق، اخذ و جمع بندی برنامه عملیاتی مناطق در سال ۱۴۰۱، بازدید پروژه‌های غیرمستمر مناطق، راهبری اسناد توسعه محلات مناطق ۲۲ گانه اخذ و جمع بندی پروژه‌های توسعه محله‌ای مستمر و غیرمستمر و ارائه به شورای اسلامی شهر تهران جهت تصویب و تدوین دستورالعمل پروژه‌های توسعه محله‌ای را از مهمترین اقدامات اداره کل برنامه و بودجه در مناطق ۲۲ گانه برشمرد.

شهرابی افزود: همکاری در کارگروه‌ها و کمیته‌های موضوعی بودجه و ارائه پیشنهادات کارشناسی برای اصلاح و بازنگری ردیف‌های بودجه‌ای را از معاونین برنامه ریزی و سرمایه انسانی مناطق ۲۲ گانه خواستار شد.
طی این نشست علیرضا کرمی، معاون نظارت بر اجرای بودجه مناطق اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران نیز در خصوص ساماندهی کدهای اعتباری، ادغام کدهای مشابه، کاهش ردیف ای غیرضروری، اصلاح عناوین و استفاده بهینه از منابع محدود نیز توضیحاتی را با اشاره به نمونه‌های موجود ارائه داد.

در پایان این نشست، معاونین برنامه ریزی و سرمایه انسانی مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران نیز دغدغه‌ها و پیشنهادات خود را در حوزه برنامه و بودجه به ویژه اصلاح و بازنگری ردیف‌های بودجه‌ای مطرح کردند.

خروج از نسخه موبایل