×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

شهرداری در اجرای طرح «شهر زیرزمینی» عقب است

تورج فرهادی شهردار منطقه ۶ تهران در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اجرای برنامه‌های رویداد تهران ۱۴۰۰ در این منطقه با اشاره به اینکه مهمترین شاخصه این طرح رویکرد انسان محور آن است، گفت: مقدمات اجرای این رویداد در محورهای خیابان کریمخان و حضرت ولیعصر (عج) فراهم شده و محور ویلا و لارستان و برادران مظفر هم به آن خواهند پیوست.

وی با تاکید بر اینکه در رویداد تهران ۱۴۰۰ برای اجرای برنامه‌ها اولویت با خیابان ولیعصر است، ادامه داد: کارهای مقدماتی اجرای این برنامه‌ها انجام شده و در مرحله اخذ پیمانکار هستیم که از سوی سازمان زیباسازی و سازمان فنی و عمرانی با نظارت منطقه در حال انجام است.

فرهادی با اشاره به اینکه فاز یک اجرای این رویداد از ابتدای زرتشت تا میدان ولیعصر خواهد بود، افزود: در ادامه تقاطع محور کریمخان نیز به این رویداد می‌پیوندد.

تبدیل فضای مرده شهری زیر پل کریمخان به فضای عمومی

شهردار منطقه ۶ تهران با اشاره به اینکه در محور کریمخان به همراه انتشاراتی‌های اطرافش برای تبدیل فضای مرده و بی دفاع زیر پل به فضای عمومی با شهرداری مشارکت خواهند داشت گفت: به دنبال این هستیم که شرایط بهتری برای استفاده عموم مردم در این منطقه ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: طرح و سرمایه گذاری برای تبدیل زیر پل کریمخان به عنوان نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و صنایع دستی با مشارکت انتشاراتی‌های این محدوده انجام می‌گیرد.

شهردار منطقه ۶ با بیان اینکه در توسعه شهر زیرزمینی استفاده از فضاهای زیر سطحی، یکی از پیوست‌های طرح جامع شهر تهران است که در سال ۸۶ ابلاغ شده است گفت: اما مدیریت شهری از تعیین تکلیف پیوست‌ها عقب است.

وی افزود: در منطقه ۶ در چند نقطه خاص مثل میدان هفت تیر فضای زیرسطحی را تعریف کرده‌ایم.

فرهادی با بیان اینکه در میدان هفت تیر نیاز به فضای زیر سطحی داریم و این محدوده ظرفیت ایجاد این فضا را هم دارد، گفت: دستفروش ها، و پلازاهای عمومی را می‌توانیم در زیر سطح میدان هفت تیر جانمایی کنیم.

وی ادامه داد: برگزاری مناسبات و رویدادهای فرهنگی و استفاده از برخی فضاها هم به عنوان پارکینگ پیش بینی شده است.

شهردار منطقه ۶ تاکید کرد: طرح جامع استفاده از فضای زیر سطحی از سوی سازمان فنی و عمرانی تهیه شده و در حوزه شهرسازی هم طرح تهیه شده است اما اینکه در سال ۱۴۰۰ فضای زیر سطحی خاصی را تعریف کنیم بعید به نظر می‌رسد چراکه انتقال تأسیسات زیر سطحی کار سختی است و تنها استعلامات حدود ۵ تا ۶ زمان می‌برد.

فرهادی تاکید کرد: فضاهای زیر سطحی شهر تهران در آینده از مهمترین فضاهای توسعه شهری خواهد بود که برخی از این فضاها مثل میدان هفت تیر شرایط ویژه‌تری دارد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.