×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

تشکیل تعاونی بستری برای تقویت اشتغال روستایی است

به گزارش روستانیوز به نقل از ایلنا، عبدالله دارایی با اشاره به بازدید های اخیر خود از روستاهای بخش “آسارا” البرز گفت: در این بازدیدها از وضعیت حاکم‌ در بحث اشتغال از نزدیک آشنا شدیم و برنامه هایی را برای تامین نیاز روستاییان در این زمینه در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی افزود: پیگیری مشکلات تعاونی های روستایی،  بررسی راهکارهای تقویت مشاغل خانگی، ضرورت استفاده روستاییان از اعتبارات بانکی به ویژه در بحث تقویت تعاونی های روستایی با هدف پیشگیری از مهاجرت معکوس از روستاها به شهرها ازجمله مواردی است که در این بازدیدها مورد بررسی همه جانبه قرار گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز گفت: با برنامه ریزی برای کاهش مشکلات شرکت‌های تعاونی، ارتقا وضعیت اشتغال در سطح مناطق روستایی استان را تجربه خواهیم کرد. 

دارایی تصریح کرد: تعاونی های روستایی برای تداوم یا توسعه فعالیت و افزایش توانمندی به منظور حفظ و ایجاد مشاغل جدید نیازمند برخورداری از خدمات اعتباری و بانکی است.

وی ادامه داد: با هدایت این واحدها به سمت شبکه بانکی به ویژه بانک توسعه تعاون به عنوان بانک تخصصی و توسعه‌ای تعاونگران، این نیازها تا حد زیادی تأمین خواهد شد. 

وی گفت: تشکیل تعاونی های روستایی به منظور فروش محصولات کشاورزی و صنایع دستی روستاییان قطعا تقویت اشتغال روستایی را همراه خواهد داشت. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضرورت  فرهنگ سازی در بحث اشتغال آفرینی برای حضور نسل های جدید و اهالی روستاهای استان در بستر تولید و فروش محصولات در پوشش تعاونی های روستایی را مورد تاکید قرار داد.

دارایی اظهار داشت: توسعه تعاونی های روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها نیازمند  فرهنگ سازی همراه با حمایت حاکمیت است و در این راستا ضروری است تعاونی های روستایی و مشاغل خانگی بیش از پیش از پشتیبانی مالی برخوردار شوند.

وی افزود: با شکل گیری تعاونی های روستایی جدید در دل روستاها بستر برای طرح های قابل واگذاری در روستا فراهم خواهد شد ، لذا ضرورت دارد روستاییان در این راستا در مسیر توسعه روستایی مشارکت فعال داشته باشند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.