×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

ویژه برنامه‌های دهه ولایت در روستاهای قرچک برگزار می‌شود

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مجید قیصرپناه روز پنجشنبه در دیدار با رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قرچک که به مناسبت سالروز تأسیس این نهاد به دستور امام راحل برگزار شد اظهار داشت: روستا، محلی برای اشاعه فرهنگ اصیل همدلی و همراهی مردم با یکدیگر است و قطعا اجرای هر نوع برنامه فرهنگی، اثربخشی بسیاری بر زندگی فردی و اجتماعی روستانشینان خواهد داشت.

وی از دهه امامت و ولایت به عنوان فرصتی مناسب برای ترویج ارزش‌های اسلامی یاد کرد و افزود: عید سعید قربان، آغاز دهه امامت و ولایت، فرصت مغتنمی است که ارزش‌های اسلام ناب محمدی و فرهنگ علوی در جامعه اسلامی ترویج شود و روستا با فرهنگ ناب و بستر آماده، بهترین مکان برای تحقق این هدف والا است.

قیصرپناه با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که “مسئله امامت و مسئله‌ ولایت و زنده نگهداشتن غدیر، به یک معنا زنده نگهداشتن اسلام است” تصریح کرد: امروز ولایت فقیه ستون اصلی جامعه اسلامی است و باید از فرصت دهه ولایت و امامت و دو عید بزرگ قربان و غدیر با اجرای ویژه‌ برنامه‌های محتوایی و متنوع استفاده کرد و ارزش و جایگاه ولایت در اسلام برای مردم تبیین شود.

وی از آمادگی مناطق روستایی قرچک برای ورود به ایام دهه ولایت و امامت خبر داد و افزود: به منظور گسترش فرهنگ دینی و معنوی و انتقال پیام غدیر برنامه‌های متنوعی با همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قرچک در ۸ روستای بخش مرکزی اجرا می‌شود که از آذین بندی و نورافشانی کوچه‌ها و خیابان‌های روستا، مدیحه سرایی و برپایی جشن ولایت بخشی از این برنامه‌ها است.

بخشدار مرکزی قرچک تصریح کرد: با هماهنگی به عمل آمده با اداره تبلیغات اسلامی، هر شب در یکی از روستاهای شهرستان قرچک، برنامه‌های مختلف فرهنگی، تربیتی و مذهبی با مشارکت آحاد روستائیان برگزار می‌شود تا به واسطه این برنامه‌ها، زمینه آشنایی مردم با فلسفه غدیر و جایگاه ولایت فقیه فراهم شود.
فاصله بین عید قربان تا عید غدیر، دهه امامت و ولایت نامگذاری شده است.
قرچک، شهرستانی تک بخشی است که با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
شهرستان قرچک از ۱۱ روستا برخوردار است که از این تعداد ۸ روستا دارای شورای اسلامی و دهیار است و ۳۰ درصد از جمعیت شهرستان قرچک در این مناطق سکونت دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.